Dag 9: Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 9: Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 9: Lake Worth

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Maart 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Vandaag voor het eerst wakker geworden in Lake Worth. Ik was wederom vroeg wakker. Vanessa's broer was al weg, verder was iedereen nog aan het slapen. Ik zat ff lekker in de woonkamer te niksen en een beetje te appen met de andere kant van de wereld.

Ik denk dat dit een kort blog wordt want ik heb niet veel anders gedaan vandaag dan chillen in de zon en chillen in de zon.

Al snel kwam ook Vanessa naar de woonkamer en Koen ook. We besloten Cubaans ontbijt te halen. Wat bestaat uit een soort van pasteitjes van bladerdeeg met guave jam erin, of met kaas en guave jam, of alleen kaas. Of 'Crocettas' (vast niet goed gespeld) een soort kroketjes met ham. Of pasteitjes - wat me overigens echt deed denken aan Antiliaanse of Surinaamse pastei. Daarna gingen we naar huis, het was nog vroeg dus bedachten Vanessa en ik een manicure te doen in de buurt. Het is hier goedkoop maar precies hetzelfde als bij ons. Alleen maar Aziaten achter de counter die met elkaar in bijna onverstaanbaar met elkaar praten, fluisteren bijna. Het is grappig. Nadat gedaan te hebben moesten we de huur auto terugbrengen, helaas en een andere auto bij Vanessa's oom ophalen. Wauw. Nu weet ik waarom er zo veel hoopties (krot van een auto) in Amerika zijn. Man o man. Deze kan niet in zn achteruit, heeft geen achterbank, de knipperlichten doen het niet, de ruitenwissers doen het niet, één deur kan alleen van buiten open of je moet gewoon keihard duwen van binnenuit, hij helemaal vaal en vol met roest MAAR hij start elke keer zonder problemen, hahaha. Ik vind het prachtig eigenlijk, auto's hoeven alleen te kunnen rijden. Apk nog nooit van gehoord, autoverzekeringen hoeft ook al niet, het enige wat wel moet werken is beide koplampen. Ook betaal je hier voor een autoverzekering $120 per maand. Say whut?! Vind je gek dat zo veel mensen dat niet doen. En hier gaat er zo een beetje elk jaar wat af als je schade-vrij rijdt.. Ook vertelde Vanessa dat als je hier $20,000 per jaar verdiend ben je zoals zij dat zei: 'Poor as fudge'. Dat verdien je als je 16 bent. Koen en ik konden onze oren niet geloven. Dingen zijn zo krom hier. Huizen huren is hier duur, je denkt Amsterdam is duur, no way. Voor een huis waar je bij ons €600-700 voor betaald, betaald je daar makkelijk $1300 en dan zit je niet eens in een dure wijk. Nee gewoon een soort 'de Banne', for real. Amerika is duur.
Later zijn we nog naar het strand gegaan. Onderweg regende het nog even maar we konden de ruitenwissers niet gebruiken. Alles is een avontuur hier. Na 2 uurtjes nadat we daar hebben gelegen en zijn toen terug naar huis gegaan. We vonden het wel genoeg geweest, we hadden honger en het waaide zo hard dat de ronde vlag uit hing. Niet zwemmen in de zee dus, helaas. Koen was verbrand maar ik gelukkig niet. Daarna hebben we eigenlijk de hele tijd in het gras voor de deur gezeten, het was zo heerlijk. De hele warmte van de zon die als een deken over je heen ligt, heerlijk de zon op mn gezicht, lekker warm. Het weer is hier wel echt geweldig, daar kan ik wel aan wennen.
Ozzie, het broertje van Vanessa, was de hele tijd bezig met zijn auto in orde te maken voor als Sharon hier komt. Het was leuk om te zien en Vanessa en ik zaten erbij. Koen was moe en was ineens verdwenen naar de slaap kamer. Ik dacht dat hij zijn filmpjes gingen editten maar hij was gaan pitten. Daarna hebben we nog wat buiten gechilled, gegeten en film gekeken. Nu is het al weer 00.00 en ik vind het wel mooi geweest. Vanessa en Koen zijn al naar bed. Ik ben nog even the Revenant aan het afkijken en dan ga ik ook slaapie. Morgen alweer dag 10 en dan nog 15 dagen te gaan..:-O Tijd gaat hard!! Morgen gaan we geloof ik kanoën met Ozzie's gemotoriseerde kano. Dat vond ik heel grappig.. Dat doe je toch altijd alleen met peddels?? Nou, good night y'all en tot morgen..;)

  • 25 Maart 2017 - 08:33

    Poor Fudgie :-):

    zaterdag 7.27... zou mijn kind al wat geschreven hebben?? Hoppa eruit. Eerst maar ff lezen en ook het blog van gister nog ff herlezen. Top top top.. Ik zie je zo genieten! En ik geniet ervan dat jij zo geniet? Kun je het nog volgen +_* Woensdag moest deze "poor fudge" met de auto voor de APK. Moest iets gemaakt en 120€ lichter mocht ik hem weer meenemen. Ik moet zeggen mijn auto is ook niet je dat.. er zit ook geen achterbank in.. Maaaar.. de ruitenwissers doen het wel! Hoewel we die de afgelopen dagen niet nodig hebben. De lente is voorzichtig aangebroken. Bij mijn werk in de buurt is een lepelaarskolonie ze hebben hun nesten in oude reigersnesten gemaakt. Vanaf de snelweg kun je zien zitten! Hoe leuk is dat. Maar ja.. niet zo spectaculair als de dingen die jij mee maakt. Kunnen we niet plannen dat we volgend jaar samen gaan :-D xxx "Poor Fudgie"

  • 25 Maart 2017 - 08:57

    Oma:

    Weer genoten van je verslag Opa kan niet wachten Ik wil nog even brood maken en thee zetten en dan ga ik lezen .Heerlijk dat het allemaal kunnen volgen .
    Wij zijn ook wel eens op vakantie geweest,Dus begrijpen hoe fijn het is. Maar de tijd vliegt voorbij liefs xxx

  • 25 Maart 2017 - 12:34

    Augustinus:

    Lake Worth.
    Een meer aan zee.

    Grappige info trouwens.
    De staat van die auto waarin toch gewoon wordt gereden.
    En wat dus blijkbaar ook zo maar kan.
    En dan de prijs van een autoverzekering. $120,= p/m. Kanonnen!!
    Salaris, huishuren.
    Het geeft een aardig - weliswaar summier maar toch - inkijkje op de amerikaanse maatschappij.

    De zon.
    Vandaag is het hier ook zonnig maar er waait een (te) frisse wind.
    Niet zo lekker warm als bij jou dus.
    Vannacht gaat om 02.00h. de klok een uur vooruit.
    Zomertijd tot het laatste week-end van oktober
    (Kent men dat fenomeen in de USA ook?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 97135

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: