Dag 3: Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 3: Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 3: Texas

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Maart 2017 | Verenigde Staten, Houston

Allereerst wil ik even zeuren over het eten. Ik denk dat als ik terug kom 5kg lichter ben. Tot nu toe ik niks nog echt lekker geweest.. Alles smaakt nep of weird. Gezond eten is duurder dan smerig eten. Maar toch heb ik steeds honger maar zodra ik dan ga eten na 5 hapjes denk ik toch: 'nah, toch niet'. Mn lichaam wil het gewoon niet hebben. Maar(!) er is licht aan het einde van de tunnel en ik heb vandaag zowaar een echt lekker broodje gegeten en een echt avondmaal (het smaakt een beetje aan bejaardenhuis eten maar het was okey). Verder leef ik op cereals (cornflakes) en amandelmelk. Niet erg, ik vind het best wel jammie..:p Maar goed, vandaag ben ik naar Houston geweest grootse metropool in Texas met 2,5miljoen inwoners als ik wikipedia moet geloven. Mooie skyline, veel hoge gebouwen, maar echt niet te vergelijken met New York. Daar was het helemaal gekkenhuis. Er waren maar verrassend weinig mensen op straat. En wederom veel blacks en browns maar het aantal was vooral wat ons opviel. Het is zaterdagmiddag en het is echt rustig. Wel heerlijk stadsgevoel, bouwvakkers, taxi's en zwervers! Ik wilde rondlopen maar dat had Sharon geen zin in. Hij vond het te warm en kreeg last van warme voeten. Zucht. Dan niet. We hebben ff snel een rondje gelopen toen terug gereden. Ik reed terug, dakkie open van de cabrio en gaan. Heerlijk. Ik weet niet waarom maar rijden hier is ontzettend chill. Binnendoor inhalen mag, bij rechts vrij mag je afslaan als het rood is, links plakken mag ook en de verkeersborden zijn best duidelijk. Als je richting het oosten rijdt op de interstate (snelweg) dan volg je east en de andere kant op west en dan heb je ook nog north en south. Toppie!
Toen we terug waren ging Sharon naar het auto evenement en ik bleef in het hotel. Geen zin om mee te gaan. En ik wilde wachten op Vanessa en Koen. Die waren hier om 19u lokale tijd ongeveer, ik was zo blij. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Later kwam Sharon terug en zijn we wat gaan eten. Een of andere mexicaanse tent waar ik bejaardenhuis voedsel kreeg, maar het was wel te doen. Wederom alles was weer veel te veel, volgende keer maar gewoon eten splitten. Het is hier ondertussen half 1 en ik ben echt kapot. Ik ga nu slapen en morgen weer een nieuwe dag!

  • 19 Maart 2017 - 11:08

    Marlous:

    Ach ja... 5 kilo lichter is niet zo erg. Thuis bij "di mama' komt het wel weer goed :-D
    Stoer hoor jij achter het stuur!! En heeerlijk in de cabrio, ik zie je zo zitten!

  • 19 Maart 2017 - 13:33

    Augustinus:

    Zeuren en klagen schijnen wezenskenmerken van ons nederlanders te zijn.
    Dus in die zin verloochen je je afkomst niet. Je bent immers a real dutch girl dus zeuren over eten en drinken daar is niets vreemds aan. En alhoewel jij dat dan weer jammie vindt voor mij is het begrijpelijk; amandelolie ok maar amandelmelk; blèh.
    Houston, Texas een echte metropool dus.
    Ja lekker hè dat stadsgevoel. Je komt vaak ogen te kort zoveel gebeurt er om je heen.
    Nog cowboys of oliebaronnen gezien? Astronauten misschien wel?

    Even nog dit. Er is een amerikaan overleden. Nou gebeurt dat wel vaker maar in dit geval een bijzondere.
    Chuck Berry is overleden; de grondlegger van de rock & roll.
    Zie: YouTube - Johnny B. Goode, Roll over Beethoven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 97082

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: