Dag 14: Pelikanen, haai, strand en foodtrucks - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 14: Pelikanen, haai, strand en foodtrucks - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 14: Pelikanen, haai, strand en foodtrucks

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Maart 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Vanochtend geen seop die krabbelt aan mijn gezicht. Stiekem ergens wel jammer, achja... Zijn ergere dingen... Ik had niet lang geslapen maar wel genoeg. Terwijl ik wacht op Vanessa en Koen tot ze wakker worden app ik even met de andere kant van de wereld. Het is daar inmiddels natuurlijk al weer middag. Het is zo raar op een of andere manier maar toch ook logisch, alleen vind ik het zo raar om te bedenken dat daar al weer een kwart dag voorbij is als ik wakker word. Vanessa en Koen zijn gelukkig lekker optijd wakker. Ik eet nog een keer wat en we gaan meteen naar het strand. Het is superheet vandaag en om 11u 's ochtends is het 27gr.. Jeej, florida!! En het water is rond de 23gr.. Aaaahh, zo lekker. Na half uurtje op het strand lig ik al in het water. En ik denk dat ik er wel een uur in gebleven ben. Zo lekker. Het was groene vlag vandaag dus dat betekend minimale wind. Ook stond er op het bord geen aangegeven 'gevaren' aan; geen zeeluizen, geen kwallen, geen haaien, helemaal toppie. Vanessa en ik zijn denk ik wel een uur in het water gebleven. Koen taaide na een tijdje af. Hij vond de zon allemaal maar een beetje heet geloof ik. I dont know, we hadden wel de parasol meegenomen. Dus, Koen thuis gedropt en toen broodjes gegeten en weer terug naar het strand gegaan. Ik kan je vertellen, ik ben een beetje rood geworden maar het brand niet of doet geen pijn ook niet als ik krab. Vanessa en ik hebben nog tot 16.30u op het strand gechillt, karaoke met een travestiet gekeken, biertje gedronken met een vriend (Luiz) van haar en toen gingen we even op de pier lopen. Normaal mag je daar niet zomaar op geloof ik maar omdat hij bij de bar aan de pier werkt kunnen we er zo door heen. Al snel zie je dat het water dieper wordt, en ik vraag me af of je van de pier kan springen. 'Kan wel hoor, of het een goed idee is, is ander verhaal maar het kan wel' zegt die vriend van Vanessa. Ik bedank hem vriendelijk want ik ga dat dus echt niet doen... Paar meter verderop schreeuwt Vanessa ineens keihard om een groot visachtig object. Aan de contouren kan ik makkelijk zien dat het een haai is. 'Oooh, dit is nog maar een kleine' zegt Luiz. Ik heb wel grotere gezien en vaak ook. Blegh, ik vind het helemaal niet meer leuk. Aan het einde van de pier staat een man met heleboel hengels. Ook hangt er een touw aan de brug met een halve Barracuda aan het einde ervan. Hij probeert duidelijk een haai te vangen. We praten een beetje met hem en we kijken naar de zee. Het ziet er hier prachtig uit in de verte is de zee donkerblauw en loop zo richting de kust naar lichter blauw uit. Als ik naar beneden kijk kan ik nog steeds de bodem zien. Het is echt heel diep maar het is helder water. Aan de andere kant van de pier zien we in de verte iemand zwemmen. Ter hoogte van het einde van de pier. Ik gok op 150/200m van de kustlijn af. Moeilijk inschatten vind ik. 'Haha' grapt de visserman, 'die wil zeker opgegeten worden, ik zag daarnet nog een 11ft (ongeveer 3m) hamerhaai'. Iiiieeeeekkksss.. Niks voor mij. Ik vind wilde garnalen al bijna eng. De kustwacht heeft de man ook gezien en begint wild te fluiten. De man in het water begint rustig terug te zwemmen. Er staat geen stroming maar toch komt de kustwacht met een vlot naar hem toe gepeddeld. We lopen terug en op de terugweg zien we allemaal touwtjes lang de reling lopen. We zien er niemand bij staan en besluiten er een uit het water te halen. Er zitten stukje filet aan en een krabbetje in. Ik denk dat iemand krabkroketten gaat maken vanavond, haha. Btw, het was een behoorlijke krab trouwens, ik besluit em eruit te pakken. Ik ben niet bang voor krabben, al weet ik wel dat ze hard kunnen knijpen. Ik pak em bij zn kont en Vanessa maakt een foto. We lopen verder en Vanessa kijkt wat op haar telefoon en loopt bijna tegen twee enorme pelikanen aan. Die heb je hier ook en niet zo een beetje ook. Net de ganzen van florida. Vliegen regelmatig in grote formaties boven de zee. Na wat foto's te hebben gemaakt gaan we naar huis. We douchen we kleden om en gaan naar de 'Foodtruck Invasion'. Ozzie en zn vriendin gaan ook mee. We eten daar lekkere dingen, een speciale hotdog, kipkluifjes met honing en veel knoflook en een wafel met slagroom en aardbeitjes. We hebben ons al snel helemaal rond gegeten. We gaan niet te laat weg want we moeten nog even langs Walmart om dingen te kopen voor morgen want dan gaan we naar Key West! We kopen alle dingen die we nodig hebben en maken thuis alvast wat dingen voor onderweg. Vanessa wilde eerst voor de ochtendspits gaan maar niemand had zin om al om 6u te vertrekken en is het nu ipv 6u, 10u geworden. Dat zijn de betere tijden. Ik ben geen grote vent van onvrijwillig vroeg opstaan. Wekkertje gezet, tasjes gepakt. Weltrusten en tot morgen weer...;)

Until next time, Maaike xx

  • 30 Maart 2017 - 09:12

    Oma.:

    Lieverd, dat was weer een goed besteedde dag.en dan heerlijk warm water om te zwemmen.
    Het is de vakantie van je leven. Maar je bent al wel in andere landen geweest,dus helemaal vreemd is het niet. Opa vind net of je al heel lang weg bent maar ik zeg dan Maaike is nu 2 weken weg..Maar Opa denkt veel langer.Geeft niet,maar het is fijn als je weer thuis bent. Geniet .liefs opa oma.xxx

  • 30 Maart 2017 - 14:26

    Augustinus:

    Zo n beetje elke 2000 jaar schijnen we - als je in astrologie gelooft - een nieuw tijdperk binnen te gaan
    Dat speelt zich rond deze tijd ook weer af.
    Van the Age of Pisces (Vissen) gaan we over in the Age of Aquarius (Waterman).
    Toeval of niet maar je verhaalt opvallend veel over vissen en water.
    Het "klinkt" allemaal zo lekker en relaxed maar ook spannend (sharks and barracudas).
    En wat leuk pelikanen!
    Als fan van strand en zee vind ik het schitterend en geniet met je mee.

    Op naar Key West waar Ernest Hemingway zijn misschien wel beroemdste (en verfilmde) boek schreef: The old man and the Sea.
    Hè was ik maar heel even bij jou.
    Veel plezier lieve dochter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 97079

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: