Dag 17: Niks doen in Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 17: Niks doen in Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 17: Niks doen in Lake Worth

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 April 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Na weer een goede nacht slaap ben ik vanochtend weer wakker geworden in Lake Worth. Ik was wederom op tijd wakker. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat we vandaag weer naar het strand zouden gaan, maar om half 12 kwamen Vanessa en Koen uit bed rollen. Geen zin om iets te doen was de boodschap. Nouja, dan blijven we thuis. Ik heb me de halve ochtend en dag vermaakt met: Youtube, gameboy-en, boek lezen, appen met de andere kant van de wereld en af en toe een gesprekje met Koen of de moeder van Vanessa. Vanessa is een beetje een afwezig vandaag. Gaat steeds een beetje van Koen en mij weg en Koen loopt dan steeds een beetje achter haar aan. Ik vraag aan Koen of er iets met haar is en hij zegt van niet. Oke, prima dan vermaak ik mezelf wel hoor..! Zo gaat de dag een beetje vanzelf voorbij, ik zit eigenlijk vooral buiten boek te lezen, en de rest doet ook een beetje zn eigen ding. Later komt de neef van Vanessa nog even langs en dan chillen we daar nog even mee. Hij heeft nu de zorg van zn kleine broertje op zich sinds zn oma is overleden. Hij is van een andere vader maar wel van dezelfde moeder en die moeder kan niet voor hem zorgen. Sneu verhaal in ieder geval. Het jongetje is een jaar of 9 en echt een grappig ventje. Geen dom jongetje hij weet verrassend veel, snapt ook veel en kan grappige dingen vertellen. Hij heeft een pen bij zich die hij met zijn broer bij Disney World had gekocht en daarmee tekenen Vanessa en ik zijn armen onder. Het begon met ankers zoals popeye en na een tijdje kwamen er steeds meer dingen bij. Na een tijdje zaten zn armen vol en hij vond het allemaal maar prachtig. We zitten wat buiten voor de deur en hij komt de hele tijd naar me toe. Vanessa is met haar neef aan het praten en ik bel even met Aron via Whatsapp (even voor de ouderen, het is gratis, no worries). Ik geloof dat ie Tristan heet en hij lult de hele tijd door mn gesprek heen. Ik denk dat ie het wel gezellig bij me vind, hahaha. Ik vind het verder niet echt erg eigenlijk, ik vind het wel grappig en hij verteld met allemaal dingen over superhelden waar ie fan van is. Tegen de avond vraagt Vanessa of we weer naar de drive-in gaan en dat willen we wel. Haar neef had gevraagd of we mee wilden gaan. Ja hoor, prima. Onderweg wordt ze gebeld dat ie toch niet kan en bedenken we wat anders. Ik besluit dat we dan maar stamppot gaan maken vanavond. Dat vind ie moeder van Vanessa vast wel leuk..:) Ik denk eerst aan boerenkool maar wil eigenlijk gewoon slazuurkool eten (andijviestamppot). Ik vroeg al eerder of ze dat hier verkochten maar niemand had er ook van 'endive' gehoord of gezien. Ok, dan maar naar de supermarkt en kijken maar. Ik vind een 'krop sla' dat verdacht veel op andijvie lijkt. Ik pluk er een stukje af en stop het in mn mond, nu weet ik bijna zeker dat het andijvie is. Ik google de naam escarole en ja hoor, andijvie! Jeeej, nu kan ik andijvie stamppot maken. Koen is ook blij want van ons beide is dat de favo stamppot. Op zoek naar de rest, aardappelen en gehakt zijn zo gevonden maar de spekblokjes, dat hebben ze hier niet. Ik moet zeggen ik ben een beetje verbaasd, een land dat zo op bacon is maar geen spekblokjes verkoopt?! Eenmaal weer thuis aangekomen schil ik bijna twee kilo aardappelen, maak ik 12 kleine gehaktballetjes en snij een hele krop andijvie. Voor spek heb ik dikkere plakken bacon gekocht en in stukjes gesneden, werkt ook gewoon. Het lukt allemaal best goed eigenlijk en ik heb er wel plezier in. Hollandse pot in Amerika in een Cubaans huishouden. In mezelf moet ik lachen, soms kan ik echt op gaan in dit soort simpele dingen. Lekker koken voor iedereen, na deze saaie dag vermaak ik me prima hier mee. Koen zou me helpen maar hij is een beetje lui en het kan me eigenlijk niet schelen. Ik doe lekker mn eigen ding en het gaat prima. Ik neurie een liedje erbij en de oude oom die hier woont lacht naar me. Hij spreekt geen engels maar ik kan zien dat ie het leuk vind dat ik er zo een lol in heb. Zodra het klaar is, is het bijna de lekkerste andijviestamppot die ik ooit heb gemaakt.. Iedereen eet ervan en iedereen vind het lekker. Missie voltooid zou ik dan zo zeggen toch? Na het eten bel ik nog maar weer even met de ander kant van de wereld en ga lekker nog buiten zitten. Het is zo lekker hier nog 's avonds. Geen mug nog gezien. Het is het ondertussen al midden in de nacht in Nederland, je moet toch wat doen als je niks te doen heb op werk he..;) Ik vind het prima hier is niemand spraakzaam vandaag. Na een hele tijd en een halve batterij later ga ik weer naar binnen. Morgen is het al weer zondag en gaat mn laatste week alweer in. De tijd gaat snel maar ik vind het niet erg dat ik straks weer naar huis ga, dan zie ik ook iedereen weer..:)! Het is hier nu bijna 12u en ik begin ook wel een beetje moe te worden..
Slaap lekker allemaal, en until next time.

  • 02 April 2017 - 09:39

    Oma.:

    Zo lieverd, weer genoten van je blog, we lezen het tijdens het ontbijt. Nou ja ontbijt.
    ,je weet wel een beschuitje op de bank en opa z n bordje havermout. Dat slaan we nooit over .
    Maaike jij bent van alle markten thuis. Ook kinderen vermaken. Leuk dat zo n ventje naar jouw toe trekt maar je kunt toch ook goed met kinderen om gaan. Ook nog een keuken prinses, als het iedereen smaakt dan voel je je toch super. Je blogs zijn heerlijk om te lezen. Nou heb ik je genoeg geprezen. Maar ik meen het !!!
    Nog een weekje genieten. Dus geniet. ..Liefs 0.0.

  • 02 April 2017 - 18:46

    Augustinus:

    Relaxin' the day away.
    En als je het gewone om je heen als bijzonder ziet beleef je altijd wat.
    Never a dull moment.

    Je hebt weliswaar al gegeten maar om toch nog met de woorden van dominee Gremdaat te spreken:
    "Ik wens je een fijne voortzetting van je vakantie en een aangenaam etensmaal met spekjes of wat dan ook erin".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 97085

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: