Dag 23: Vissen en niks doen - Reisverslag uit Palm City, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 23: Vissen en niks doen - Reisverslag uit Palm City, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 23: Vissen en niks doen

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 April 2017 | Verenigde Staten, Palm City

Vanochtend was ik weer rond een uur of 5.30 wakker. Een kleine seop, maakte mij wakker met de boodschap dat ze eten nodig had. Nou, dat was voor mij toch echt een klein beetje te vroeg. Dus na twee keer blazen, arme seop, ging ze Koen vervelen. Dat wist ik niet maar dat hoorde ik van Koen later want ik was al weer in slaap gevallen. Rond 8u werd ik wakker, ik wilde nog verder slapen aangezien ik rond half 2 ging slapen maar mijn ritme had andere plannen. Dan maar weer eruit en ging maar even appen met de andere kant van de wereld (hoi Aron). Ik eet pizza-ontbijt van de pizza van gister die nog over was. Ik kan me geen beter ontbijt voorstellen. Iedereen was er op zich op tijd uit en we gingen beslissen wat we gingen doen vandaag. Ozzie wilde wel graag vissen, wij wilden wel mee. Eerst gingen we Vanessa haar laptop verkopen. Ze wilde dit al een tijdje doen want ze gebruikte hem eigenlijk nooit omdat ie zo ontzettend traag is en veel te zwaar. Toen we bij de winkel aankwamen werden we meteen geholpen. Mensen zijn hier echt heel praat graag. Iedereen knoopt wel zo een beetje een gesprek met je aan en lult over van alles en nog wat. Maar goed, gesprekje gevoerd, laptop verkocht en tijd om naar huis te gaan. Eenmaal thuis aangekomen, Ozzie opgepikt en gaan naar de visspot. Het is vandaag 'koud' toen ik opstond was het 17gr en het is nu rond de 25gr. Dat is in vergelijking met de afgelopen dagen een matig temperatuurtje, hahaha. Maar geloof me, het zonnetje doet nog aardig hard zijn best om te branden. Hier zitten we zo een paar uurtjes en Ozzie vangt wel geteld 1 vis. Het is eigenlijk te warm om ondiep te vissen zegt ie. Dan zitten de vissen die hij wilt vangen lager en dan wordt het lastiger. Ah, ja dat snap ik wel uiteraard. We zien wel nog een heleboel schildpadden en een boel enorme slakkenhuizen die ik helemaal niet kon pakken. Er zitten hier mega slakken in het water, ze hebben niet echt een natuurlijke vijand in het water dus ze zijn groot en met veel. Er zitten ook rivierkreeftjes hier maar die worden vaker opgegeten voor (grotere) vissen. Ik leer elke dag wat nieuws geloof ik hier. Na dat we zijn doorbakken van de zon gaan we naar huis, onderweg pikken we nog wat te eten op voor iedereen en ploffen we op de bank. Verder doen we eigenlijk niet zo veel. We scharrelen wat rond in huis en we ruimen wat op. Ik bedenk me om mn koffer alvast in te pakken maar ik heb geen zin. Ik zit nog een tijdje buiten en bel nog even met de andere kant van de wereld. Ik geniet nog van de lekkere warme zon op mn huid, het voelt als een warme deken over me heen. Ook dat ik geen koude voeten heb hier bevalt me wel. Elke dag blote voeten en slippers! Behalve als we ergens lang gaan lopen dan doe ik wel schoenen aan. Maar goed, na een tijdje buiten gezeten te hebben ga ik naar binnen. Ik krijg langzaamaan nu toch wel een beetje trek het begint al tegen 20u te lopen. Vanessa en ik besluiten maar wat in elkaar te flansen van de spullen die er nog zijn. Ik maak een soort zoete aardappelstamppot met broccoli, paprika, koriander en cream cheese. Het wordt gewaardeerd en mn kookkunsten mogen blijven.. Rond een uur of 23u voelt het alsof iemand met een hamer op mn hoofd heeft geslagen. Ik heb echt ontzettende koppijn. Naar-huis-stress?? I dont know... Het is nu half 12 en ik ga zo lekker slapen. Ik ben doodmoe. Na morgen nog 1 dag. Waaaaaahhh
Weltrusten en tot morgen..;)

  • 08 April 2017 - 11:52

    Augustinus:

    Na een vroeg ontwaken en inslapen vervolgens een doodgewone dag; zo lees ik dat.
    Maar wel in Florida en dat maakt het dan weer net iets minder gewoon.
    Vissen in Florida, lekker weertje in Florida, shoppen in Florida enz. enz.

    Wij hier beleven dat niet. Want wij zijn gewoon in Nederland.
    Starten onze dag niet met een pizza-ontbijt maar gewoon met een hollandse boterham van een Albert Heijnbrood belegd met zaanlander kaas.
    Lezen gewoon de Volkskrant om daarna te gaan fietsen op een home-trainer.
    En de rest van de dag een niet aflatende reeks van nog veel meer gewone dingen.
    Om kort te gaan - alles gaat hier gewoon zijn gangetje.
    In Nederland.

  • 08 April 2017 - 12:00

    Marlous:

    He lief kind, eindelijk weer ff een reactie van mij. 's Morgens lees ik je blog op mijn foon op mijn werk en een reactie achter laten op zo'n klein schermpje gaat wat lastig voor mij. 's Avonds vergeet ik het dan weer ... Maar ik geniet van je blog! Heerlijk om te lezen en wat is dit een belevenis voor je!! Dit vergeet je je leven niet... echt! Crocs gezien, op de rivier gesjeest, drakenseop =^_^=, andere mesnen, schieten, kringloopwinkel, kakkerlak vermoord (helden daad!) etc etc.. Straks terug reizen in je eentje. Geen stress hebben kind.. je kunt logisch nadenken en je reist niet voor het eerst. Zorg dat je alles wat waardevol is zoals je ticket, paspoort, bankpas (voor jou je telefoon :-D) etc je op je lijf draagt.
    Vandaag is het wat bewolkt maar morgen belooft een mooie dag te worden dus dat wordt HET TWISKE!! Nu al zin in.. eindelijk weer!! Doe iedereen daar de groetjes, geniet nog van de laatste zonnestralen en... tot snel! xxx Mim.
    PS doe ontspanningsoefeningen voor je hoofd! of mss kan Vanessa je hoofdpijn wegstrijken?

  • 08 April 2017 - 14:11

    Oma. :

    Vanmorgen al vroeg boodschappen doen .Liep om 8.15.al buiten .want dan is het nog rustig in de winkels
    Volgende week hebben we een drukke week. De rioolpijpen worden vernieuwd. Er word een stuk uit de muur gehakt in onze slaapkamer. De grote kast moet van zijn plaats. Dus heel veel werk Maar alles komt wel weer goed al zal het wel even duren voordat de kast weer is in geruimd.
    We kijken er naar uit dat je weer thuis zal zijn .We denken aan je .xxxx .0.0.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 97080

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: