Dag 2: Meer lang reizen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 2: Meer lang reizen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 2: Meer lang reizen

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 Maart 2017 | Verenigde Staten, Atlanta

Zo. Lange reis met vliegtuig achter de rug. Eenmaal op het vliegveld in Atlanta merkten we meteen 1 ding. Heel veel donkere mensen. 'Make America white again'? Nou hell no, hier niet... Ik denk dat ik de afgelopen 12u meer donkere mensen heb gezien dat ooit in de bijlmer rond hebben gelopen. Maar goed, we zijn dus geland en we willen graag zo snel mogelijk naar buiten, we hadden al gelezen dat Altanta het drukste vliegveld van US is dus hoopten alleen maar dat het mee zou vallen. We stonden 2,5u in de rij voor de paspoort controle, wij gingen bijna dood van de honger. Eenmaal aan de beurt elke keer dezelfde vragen. 'Hoelang blijf je, wat ga je doen, waar ga je heen, hoevaak ben je al hier geweest'. Prima hoor, wij zijn heel nette mensen! :-)
Dit gehad, naar busje dat ons naar autoverhuur ging brengen, auto ophalen, sim kaart kopen en ETEN. Sim kaart was nog beetje een gedoe dus dat moest ff on hold. Dat busje naar de huurauto was wel al een heel avontuur. Wauw, zo een ghetto ding, super kleine (donkere) vrouw er in, ragde dat ding zo door de bochten. Mijn hemel, en Atlanta airport is groot (!), niet normaal, ik keek mn ogen uit. Na 20min rijden waren we pas bij car rentals. Toen ging het allemaal best snel en binnen 20min hadden we ook de auto opgehaald. En wow, dat is me toch een cool ding. Knal gele Mustang uit 2017, er stond nog maar 180km op de teller!!! Waaaahh, that new car smell!! We waren compleet flabbergasted, we hadden een dikke auto verwacht maar niet zo een nieuwe hahaha. De stoelen bewegen automatisch naar voren en naar boven en alles is super fancy. We wisten niet eens hoe alles werkte, te nieuw als je hoopties gewend bent uit de jaren 90'. Sharon wist wel meteen het voor elkaar te krijgen de sleutels in de kofferbak te laten en we wisten niet meer hoe ie open moest. Uiteindelijk knopje gevonden, al had hij er ook al iemand bij gehaald. Tot nu toe iedereen is hier super beleefd, aardig en behulpzaam. Echt, kan niet anders zeggen. EN iedereen houd hier van kauwgom kauwen, ik zie iedereen met kauwgom. En de donkere vrouwen geven me een San Andreas 'hey girlfriend!'-vibe. Maar goed, gps aan en rijden maar! We hebben nog 1300km te gaan en terwijl ik dit typ moeten we nog 400km. Dus, eerst Atlanta uit en ETEN, wij gingen bijna dood. Ergens auto neer gegooid en soort snackbar achtig ding in gegaan. Echt geweldig typisch amerikaans, maar er werkte asians en donkere meid. Ik nam iets van patat en honey lemon pepper chicken en sharon een burger en patat. Het was veel te veel uiteraard maar wel lekker. Alleen het drinken was echt niet lekker, het was aangemaakte frisdrank met gewoon water maar hier smaakt dat naar chloor. Blegh. In t begin was ik alleen maar super moe na 2/3u rijden zijn we ergens aan de kant gaan staan en ik heb geslapen en Sharon ook. Dus na zo een 4/5u geslapen te hebben in totaal ging ik rijden. Helemaal donker op de weg! Geen kip te bekennen af en toe een vrachtwagen, en die rijden hier HARD. 110 - 120km/p.u is niet gek. Verder veel autos die groot en log zijn. Fiat 500, kia picanto, ik dacht het niet..xD Kom maar op met alle pick-ups. Onderweg nog even getankt waar ongeveer voor 60liter benzine 30$ betaald moest worden. Jongens ook al is het nog donker buiten, ik kijk mijn ogen uit!! Alle mensen, alle auto's, alle wegrestaurant en tankstations, dat zijn er nog al wat. Elke 5km heb je heb je wel een tankstation met nog minstens 5 restaurants en een supermarkt achtig iets erbij. Geen wonder dat iedereen hier dik is. Ondertussen staan we in de file en het schiet niet echt op, ongeluk gebeurd. Wel spot Sharon onderweg al allemaal auto's die we waarschijnlijk op het auto-event (TX2K) gaan tegenkomen waar we heen gaan. We zijn in Louisiana Baton - Rouge ongeveer en nog steeds zie ik alleen maar donkere mensen, de enige blanke die ik zie zijn de rednecks bij de vele tankstations. Standaard look, denim shirt, denim broek, leren working boots, baseball cap op en grote pick up erbij. Nog 350km te gaan. Het is 6u 's ochtends en het duurt vast niet lang meer voor het licht wordt buiten! Trouwens, hoe cool ik ook denk te zijn met de Mustang, er zijn er al meerdere voorbij gereden, en Hell Cats, en Camaro's en big body Cadillac's. En dan gewoon de v8 versies niet de 4-cilinder die wij hebben. Doet verder niets af aan de coolheid van buiten en hij rijdt lekker! Groot en zwaar maar zo ongeveer geluidloos al rij je 130km. Jongens ik wilde dat jullie dit allemaal konden zien wat ik zie. Ik vind het nou al zo cool, en ik mag lekker zitten want zo als verwacht rijdt Sharon bijna de hele weg..;-)
Onder tussen is het licht buiten geworden en alles is zo anders dan in NL maar ook weer niet. Lastig uit te leggen. Alles is gewoon een grote overdreven versie van hoe het bij ons is.. Behalve alle random billboards die ik dan zie met reclame voor doctors en advocaten enzo. Ik stop met schrijven. Later meer!!

  • 17 Maart 2017 - 20:39

    Marlous:

    He lief kind, heerlijk om zo met jou mee te gaan op je reis. Ik weet hoe leuk het is om een blog te schrijven en hoe graag je alles wat je ziet met iedereen wilt delen! Liefs Mim!

  • 17 Maart 2017 - 21:31

    Oma.:

    Genoten van je verslag
    Wat een lange reis.xx

  • 17 Maart 2017 - 22:09

    Augustinus:

    Dear daughter, wat een reisverslag. Wauw.
    En dat na zo n lange reis.
    Ik neem mijn petje af voor zoveel energie.
    Maar goed - als dat geschrijf zo doorgaat de komende weken ben ik nu al je grootste fan.
    Mooi je beschrijvingen van mensen, omgeving, de horeca (incl. food & drinks).
    De Bijlmer (Blackville, the Netherlands) is - zo te lezen - slechts een dunbevolkte enclave in vergelijking met waar jij bent/was. En dat in een wijk waar wij als autochtonen een absolute minderheid zijn.
    Wat dat eten en drinken betreft dat schijnt in the States inderdaad qua hoeveelheden de overtreffende trap te zijn.
    Denk aan je lijn!
    Stoere auto zeg. Hit the road.
    Baton Rouge; the deep south of the USA.
    Ik zie ouwe blues blacks op een veranda van een houten huis met elkaar muziek zitten maken.

    Hier staat nog alles in het teken van the aftermath na de verkiezingen.
    Er moet worden geformeerd. Een nieuwe regering in elkaar worden gezet.
    Daar mag Blondie niet aan meedoen ondanks dat hij heeft gewonnen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 97130

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: