Dag 7: Florida, the sunshine state! - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 7: Florida, the sunshine state! - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 7: Florida, the sunshine state!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Maart 2017 | Verenigde Staten, Palatka

Dag 7: Florida, the Sunshine state!

Hoi allemaal, ik kan echt niet geloven dat er al weer bijna een week voor bij is!! Nog 2 weken en 5 dagen als ik Aron moet geloven hahaha. Maar eerst even onze avontuur. Vannacht was namelijk weer een bijzondere gebeurtenis. Nadat we letterlijk de hele dag in de auto hadden gezeten zo een beetje wilde we ergens een plekje vinden om te kamperen. Maarja, campings sluiten wel op tijd. Dat ging dus niet meer werken, dan maar op een 'resting area' van die plekken waar ook vrachtwagens parkeren en slapen. Maar we moesten wel nog een paar dingen hebben zoals dekentjes. En zoals jullie misschien wel weten zijn veel dingen 24/7 open hier in Amerika. Zo ook infamous Walmart! Wij naar Walmart om 00.00, we konden het niet direct vinden dus toen we daar aankwamen was het ondertussen alweer bijna 00.30. We besloten dan maar de kamperen op het parkeerterrein van de Walmart. We zagen een camper staan en een aantal trucks. Vanessa vertelde dat vaak campers/caravans en trucks hier gewoon mogen staan als ze toestemming aan de manager hebben gevraagd van de Walmart, dus wij vonden dat we wel onze tent mochten neerzetten op het gras. Uhm, okey Amerika-weirdness. Er was een soort bos naast het gras (dus Walmart, parkeerterrein, grasveld en bosrand, zie je het voor je?) onze tent hadden we een beetje achter bosjes gezet. Het was pikkedonker en je zag geen reet. Naast de vermoeidheid sloeg ook de meligheid zijn slag hier. De hele situatie was gewoon zo super belachelijk. 'S nachts in de supermarkt op zoek naar dekentjes, om vervolgens ergens een tentje zomaar op te zetten daar luchtbedden in te proppen, tandenpoetsen en dergelijke weer in Walmart te doen en daarna te bedenken terwijl we in de tent liggen dat letterlijk alles wat we in gebruik hadden van Walmart komt. Vanessa en ik moesten huilen van het lachen. We hadden voor Koen een youtube experiment/challenge bedacht; 'I camped outside of Walmart for a month and this is how I survived'. Best mogelijk dachten we, het enige wat je hier mist is een lekkere douche af en toe. Ondertussen was het alweer half 2 en niemand was meer moe. Klote. Na nog wat gekletst en gelachen te hebben zijn we maar gaan slapen. Ik werd rond half 6 alweer wakker, opeens was het ZO koud. En als iemand mij een beetje kent dan weten jullie allemaal dat ik prinses op de erwt ben, dat verder slapen liet ik dus maar lekker zitten. Even de andere kant van de wereld appen.. Kijken waar wel leven was! Rond half 7 ging het wekkertje en zijn we allemaal maar in beweging gekomen. Ontbijt halen bij Walmart, tandenpoetsen in Walmart.. Toppie. En, we zijn weer opweg! Richting de vrienden van Vanessa, Chris en Sara. Omdat Vanessa dacht dat het wellicht leuk was om een toeristische route te nemen doen we er nu 2,5u langer over dan gepland. We hebben bordjes gezien die zeggen 'pas op voor beren', de golf van Mexico, huizen op hoge poten/stelten die aan het water staan en heel heel veel palmbomen. Ze baalde er op zn zachts gezegd wel een beetje van want ze hoopte eerder aan te komen. We proberen nu terug te gaan naar de snelweg maar dat is nog niet zo makkelijk hier. Ook is hier in de middle of nowhere geen internet. Jullie begrijpen wel dat mn leven op dat moment wel even voorbij was.. Geloof dat we nu eindelijk weer de snelweg hebben gevonden dus we zijn weer op de snelle weg! Daarna hadden we nog een lange saaie weg van een paar uur maar het ging best snel voorbij.
Eenmaal aangekomen zijn we weer in the middle of nowhere. We komen aan bij een mooi groot huis met een stuk land er om heen. Het land wordt zo goed als omringt door bomen. Ook is er een kunstmatig aangelegd meer. Het is hier echt mooi. Aan de overkant van de weg zijn weiland waar kolen opgroeien. Even denk in aan de weiland bij ons. Op het terrein staan meerdere grote auto's en meerdere boten. Chris doet iets in boten en daar verdienen ze geloof ik aardig goed mee. Ze hebben nieuw katje. Hij is meteen mn vriend. Ook hebben ze twee honden. Die zijn nogal wild geloof ik dus die zitten ergens apart. We gaan zometeen met de boot weg en 'gators' (alligators) spotten. In de auto onderweg naar het meer praten we over van alles, zijn er krokodillen in Nederland is de vraag. Ik moet eigenlijk wel lachen, zie je het voor je ik namelijk ECHT niet hahaha. Zijn er wel dieren die je kunnen doden is een andere vraag. Uhm, nouja als je een koe misschien heel boos op maakt.. We zijn bijna bij de rivier en ik ben benieuwd, ik houd altijd wel erg van varen. De boot is niet per se groot en eigenlijk dacht ik dat we gewoon rustig ergens gingen varen. Maar de vaart wordt er behoorlijk ingezet en snel zitten we op zo een 70km/ph. Ook al snel komen we een paar alligators tegen, eerst wat kleintjes en dan wat grotere. Ik vind het hier helemaal te gek. Het is of in de jungle beland ben, met allemaal vervallen palmbomen, bossen en een heleboel beesten. Ik zie allemaal mooie vogels, gieren, arenden, witte reigers, futen. Daarnaast heb je nog de alligators en de schildpadden. Ik kijk mijn ogen uit. Wil je me echt blij maken? Dan moet het wel zoiets zijn..:) De heerlijke warm zon die daarbij komt kijken maakt het allemaal nog veel beter. Ook de boot is helemaal te gek. We gaan lekker hard over het water en ik ben bang dat ik wegwaai. Toch wil ik filmen en foto's maken. Logisch, ik moet jullie ook dit laten zien! Zo varen we heel wat uren rond. Op een gegeven moment komen de 'springs' (bronnen) ter sprake. Er is een in de buurt dus we gaan er heen. Salt Springs heet het, het water is super helder en we gaan er even in. Een visarend heeft net een vis gevangen en zit hem in de boom op te eten, boven hem vliegen weer een tiental gieren. Mooi om te zien zo hoor!! We lopen naar het trappetje waar je het water uit kan en kijken naar de bronnen vanaf de kant. Je kan er overheen zwemmen maar we hebben daar eigenlijk geen zin in. Het is al wat later en we moeten ook nog terug varen. Op de terugweg naar het trappetje komen we man tegen. We praten even met hem, iedereen is hier weer super aardig, ik schat hem ongeveer papa's leeftijd. Hij vraagt waar we vandaan komen. Vanessa antwoord Florida, West Palm Beach en Koen en ik Nederland. Op eens begint ie over dat ie ook als kind in Nederland heeft gewoond omdat zn vader daar werkte en hij kan zelfs nog een beetje Nederlands. Dit is wel weer te toevallig! Of all places kom je hier iemand tegen die in Nederland heeft gewoond. Ik vind het geweldig. Mn humeur is bijna nog nooit zo goed geweest alles is hier leuk. We gaan snel terug naar de boot want we gaan ook nog even wat eten onderweg. De zon gaat al onder en ik maak een paar hele mooie foto's. Ik ga het gewoon nog een keer zeggen maar het is hier echt zo mooi. Ik vind alles prachtig. We stoppen bij een restaurantje waar je ook alligators kan eten, koen en ik willen dat graag. We nemen een pittige en een normale. Het is lekker, het smaakt als een combo van kibbeling en chicken popcorn (soort kipnuggets). Daarna nemen we nog wat dingetjes en het is natuurlijk weer veel te veel. We nemen de rest mee terug. Het laatste stukje terug is verrekte koud, de zon is volledig onder en het is koud met de wind. Eenmaal terug bij het huis wil iedereen maar 1 ding. Douchen, na een nacht in een tent zonder douche, halve dag in de auto met 29gr en daarna nog halve op een boot willen we dat allemaal maar al te graag. Nadat we gedoucht hebben zitten we nog heel even in de 'achtertuin' te kletsen en ik zit ondertussen dit te typen. Jongens, ik ben kapot! Het is 00.15 en ik ben sinds 6u wakker. Maar wat een heerlijke dag had ik zeg. Iedereen is weer zo aardig en alles is zo mooi hier. Ik ben vast dingen vergeten op te schrijven maar mn brein werkt niet meer zoals het hoort denk. Tijd om bedje klaar te maken en te gaan pitten. Ik slaap vannacht eindelijk wel lekker, ik weet t zeker!

  • 23 Maart 2017 - 07:43

    Oma.:

    Lief kind het is 7 uur en ik lees je blog
    Genieten .Geweldig dat een prachtig verhaal .Dat is nog eens vakantie vieren. Wat mooi dat je zo bij mensen kunt logeren en hartelijke word ontvangen. Ja op het water is altijd heerlijk.
    Ben wel blij dat jullie niet de weg zijn gegaan waar de beren huizen .Heb wel gehoord dat ze heel agressief kunnen zijn. Nou daar zitten we niet op te wachten.
    Na het avontuur met tent enzovoort niet douchen is het heerlijk om je weer te wentelen in alle luxe dingen die er op de wereld zijn .Veel liefs O. O.

  • 23 Maart 2017 - 10:51

    Aron:

    Ik ben blij dat je het zo erg naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van!

  • 23 Maart 2017 - 11:23

    Augustinus:

    Amsterdam - 23 maart 2017. Het is hier bijna 11.25h.
    Goede morgen daar. Lekker geslapen?

    Thinking is the best way to travel.
    Tenminste dat wordt wel eens beweerd.
    Na het lezen van reisverslag dag 7 weet ik dat daarvan niets klopt.
    The real thing; that's the best way to travel.


  • 23 Maart 2017 - 21:49

    Marlous:

    He lief kind (hahaha.. Ik zie dat oma daar ook mee begint..) wat geniet ik toch van je verhalen! Ik denk als je zelf veel gereisd hebt je jouw gevoel goed kunt voorstellen. Ik weet nog heel goed dat ik met papa in India op een rivier was met een boot. Verderop lagen dikke krokodillen op de kant te zonnebaden. In het water was een man zijn netten aan het legen. Ik zei tegen de "kapitein" ahhh die man en de kroko, is dat niet gevaarlijk?? Waarop hij zei: "nee hoor, in India heb je alleen luie krokodillen". :-D Die jungle... die vogels, de bomen, de geuren... die indrukken... je vergeet dat nooit meer. Deze ervaringen die je nu op doet... wat een verrijking! TOP! Geniet en doe de groeten aan Vanessa en Koen. Knuf

  • 24 Maart 2017 - 08:48

    Oma:

    Lieverd, wat een bijzondere vakantie dat is toch een belevenis.Maar je was ook al in Australië geweest dus je bent wel al bereisd. Nu een groot gedeelte van VS .Wie veel reist kan ook vertellen. Bij het meer was ook weer een leuke ervaring. S morgens ben ik al weer benieuwd wat er op je blog te lezen is .We genieten van alles.Tot de volgende keer .xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 97078

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: