Dag 10: Meer Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 10: Meer Lake Worth - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 10: Meer Lake Worth

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Maart 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Wat te doen als het elke dag mooi weer is? Chillen in de zon maybe? Dat gaan we vandaag voor de verandering maar weer eens doen.. Ozzie had gister voorgesteld om vandaag te gaan varen. Hij moest alleen nog een klein dingetje fixen: 2minuten duurde het zei hij. Maar wat 2min duurde, duurde uiteindelijk 2u. Geen probleem het was nog vroeg en het was toch loeiheet buiten. We gingen uiteindelijk rond 13u weg. Maar eerst moet die enorme boot nog boven op de auto. Dat is nog een heel gedoe en de enige auto die dat aan kan is de Jeep. Vanessa vindt de Jeep maar niks want ze heeft er gister een kakkerlak in gezien. En een paar dagen ervoor al een paar kleintjes. Dus al snel krijgt de auto de naam 'roach coach' (kakkerlakken bus). Met zn vieren slepen de boot op de auto en zetten hem vast met spanbanden. Zie het voor je een boot zomaar op je auto in NL? Op je dak gebonden? Ik niet, hahaha. Onderweg even een broodje gegeten en varen maar met die hap. Nu moeten jullie weten dat Ozzie nog al, uhm, rond is. Dus wij met zn vieren in die 'gemotoriseerde' kano. - En alles is hier zoals Vanessa en Ozzie zeggen: Jimmy-build (Jimmy-gebouwd). Ik weet niet of jullie weten wie macgyver is, maar als jullie het weten begrijpen jullie vast wat ik bedoel er mee 'macgyveren'. Wanneer alles gefixed en gebouwd kan worden met de meest simpele, do-it-yourself stuff. Dat is ook Jimmy Building -. Zo ook met het motortje en de boot. Er zat gewoon een houten plank op de punt geschroefd waar het motortje aanhing. Ozzie is Captain Jimmy himself, dus het gaat allemaal heel soepel. Eerst start het motortje niet en daarna loopt er zo veel water van het motortje richting de punt van de boot dat het bootje al snel vol met water zit. De punt zakt daarbij ook nog eens naar achter omdat niet alleen de motor daar hangt maar Ozzie daar ook zit om te sturen. Ik vind het helemaal niks en wil zo snel mogelijk naar de kant. Eenmaal bij de kant beseffen we ineens dat we niks hebben om te hozen dus de koelbox wordt geleegd en daarmee hozen we de boot en het laatste beetje met een leeg flesje drinken. We moeten er wel om lachen eigenlijk, iedereen die voorbij vaart kijkt ons raar aan. We krijgen slappe lach en omdat Ozzie als een bezetene met het flesje aan het hozen is ziet het er nog maffer uit. We besluiten maar dat Ozzie alleen achter zit en wij met zn drieën aan het uit einde. Ook de motor moet wat verder naar buiten. Het werkt en we kunnen weer verder. We zien onderweg een boel leguanen, ik wist niet eens dat die dingen hier leefden. En geen kleintjes hoor denk zeker wel tot 1.50m lengte. Groen en bruin-achtig waren ze. Ik wilde nog foto's nemen maar was te bang dat mn telefoon in het water zou vallen. Ze na die zink-shizzle met de boot vertrouwde ik de boot voor geen cent meer en durfde amper nog te bewegen. Koen lachte me uit. Ook hebben we 1 alligator gezien. Hij lag als een grote lobbes in de zon te chillen. Op een gegeven moment moesten we even een plaspauze houden. We stopten ergens aan de kant, naast een brug. Koen en ik waren de enige die moesten. Koen aan de ene kant, ik aan de andere kant. En toen vond ik echt het raarste vissenskelet ooit. Eerst durfde ik het niet op te pakken maar ik moest gewoon weten wat het was dus liet het zien aan de rest. Ik had wel een vermoeden maar Ozzie zei dat het was van een plecostomus aka suckerfish aka Otto-vissen. Ze zuigen normaal de algen van je raam in je aquarium. Ozzie vertelde dat iemand ooit er hier een paar had losgelaten en omdat ze hier geen natuurlijke vijand hebben zijn er heel veel. Als je er een vangt dan laat je hem gewoon ergens liggen. Ik heb er wel natuurlijk een paar foto's van gemaakt. Toen we eenmaal terug waren hebben we nog even lekker genikst, daarna een douche genomen en toen zijn we net zn allen uit eten gegaan. Nouja, met Ozzie, Vanessa, Koen, Joe (vriend van Ozzie) en ik. We lachen weer dubbel want we zaten weer in de 'roach coach' en iedereen vond het vreselijk. Ik heb nog geen kakkerlak gezien eerlijk gezegd dus ik ben er ook niet bang voor haha. We gingen sushi eten en iedereen had snel zich volgepropt. Eenmaal terug gingen we aan Joe Nederlandse dingen leren en dingen laten horen zoals Dope DOD (Nederlandse gasten die engels rappen) en Jeugd van Tegenwoordig. Man, iedereen reactie is altijd zo grappig op de jeugd. Ze verstaan er geen shit van maar moeten er toch altijd om lachen. De teksten zijn ook super belachelijk en slaan nergens op. Ik vraag me altijd af hoe NL's nou klinkt voor andere mensen. Ik hoor heel vaak dat het klinkt of er een 'flow' in zit. Maar zit dat er niet altijd een beetje in als je een taal niet verstaat?? Maar goed, hij vond het uiteraard leuk om te horen. Later die avond zijn we nog een potje Jackbox (computer-quiz-spel dat je tegelijk via je telefoon op de tv kan spelen) gaan spelen maar om half 1 was iedereen al weer helemaal gevloerd. De zon maakt je echt kapot volgens mij, I don't know. Ik vind het heerlijk en het verveeld me nog niet. Nu ik dit typ is het al bijna half 2 hier en Koen of Vanessa ligt te snurken. Ik ga zo ook maar eens snurken want ik ben best moe.. Tot morgen..;)

  • 26 Maart 2017 - 08:54

    Omai:

    Maaike wat heerlijk de lieve zon op je bol.Ja in zo'n gammele boot is wel een avontuur. Maar gelukkig kwamen jullie weer aan wal.Dat hozen is een giller ook wel weer een belevenis. Zo te horen is het nog steeds een heerlijke vakantie.
    Hier is de zomertijd in gegaan en het is ook een beetje Lente.
    Af en toe in de zon op het balkon, opa doet al z,n best om bruin te worden. Ook gaat opa af en toe een stukje wandelen ,maar het been of knie blijft pijnlijk. Maar moet toch in beweging blijven. .
    Lief kind tot morgen, dan vraagt opa is er al post van Maaike.ik lees voor. Xxx

  • 26 Maart 2017 - 10:04

    Mim:

    He lief kind, Otto vissen ja die ken ik wel... Bob en Els hebben er ook 1 (of 2?) gekke dingen. Blijkbaar dus niet eetbaar. De leguanen klinkt als Varanen. Die heb je idd in het bruin en groen. Een van twee is eetbaar de andere niet. In Sri hadden ze er ook veel, Chrishanta vertelde ons dat ze eetbaar zijn, ik zou er uit mezelf niet aan beginnen :-D. Ze waren daar niet zo schuw (de groene wel die zijn eetbaar) en als je die bruine tegen komt in de rivier moet je uitkijken. Buiten dat je lelijke scherpe tanden hebben kunnen ze heeeel hard slaan met hun staart. BTW in Thailand hebben we ze ook gezien! Nou te gek hoor Maaix! En hahah... ik zie je al schijtebroeken in het bootje dat water maakt! Gister het hele terras op de knietjes ontdaan van onkruid en schoon geveegd met stoffer en blik. Ben nu net een invalide. Alles doet zeer. Ook 3 x 40 liter aarde omhoog gesjouwd, violen en margrieten in de grond gezet en alles gesnoeid en van oude rommel ontdaan! Ook aangevallen door de scherpe puntplant, ben flink gehavend. Maar... de zomer kan beginne!! xxx Mim

  • 26 Maart 2017 - 12:09

    Augustinus:

    Je blog las als ware ik in een film.
    Met die krokodil en leguanen waande ik me soms in zo n typische horror movie.
    Je kent ze wel die films.
    A group of youngsters maken tijdens hun vakantie een boottochtje op een afgelegen meer ergens in het diepe zuiden van Amerika enz. enz.
    Maar goed al die belevenissen gelezen hebbende kan de de conclusie alleen maar zijn:
    Life is a big adventure.

    Chris Rock is een te gekke stand-up comedian.
    Kloot & Debiel zijn daarbij vergeleken misschien old school maar wat mij betreft tijdloos.
    Gisteravond was het een uur lachen met een compilatie: Koot & Bie zetten de pruimen op sap.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 97083

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: