Dag 13: Meer strand, meer chillen en de Keys - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 13: Meer strand, meer chillen en de Keys - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 13: Meer strand, meer chillen en de Keys

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Maart 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Vanochtend laat wakker geworden. Werd snachts de hele tijd wakker gehouden door een drakenseop. Steeds onder de dekens en dan weer niet. Zitten in de vensterbank en dan weer niet. Purrr purrr purrr, naast mn oor. Daarna hele tijd krabbelen aan mn hoofd en aan mn gezicht. Zucht. Wat wil je nou?? Laat me slapen! Opzij duwen lukte niet echt ondanks het voormaat van fiedel. Blazen werkte echter wel dan snelde ze gauw maar weer weg, maar toen ik wakker werd vanochtend lag iemand als een opgerolde shrimp naast me in bed. Ik houd echt van katten, ookal houden ze je de hele nacht wakker, hahaha. Toen maar uiteindelijk opgestaan en gewacht tot iedereen wakker zou worden. Vandaag hebben we ons trip naar de Keys gepland, we hebben een goede camping spot gevonden dichtbij Keys West. Het eilandje helemaal aan het einde van de Keys. Het is nog wel een eindje rijden vanaf hier ongeveer 3u. Vanessa wilt het ons graag laten zien, zij ging daar vroeger altijd op vakantie met haar vader. Als het goed is moet het daar echt zo ontzettend mooi zijn en de zonsondergangen magisch. Ik ben benieuwd, ik ben al helemaal enthousiast!
We zitten in een plaatsje waar zij vroeger ook wel heen ging en we hebben een mooie camping spot. Dat was nog een heel gedoe om die te vinden want alles was vol vanwege springbreak (voorjaarsvakantie).
Maar goed, wat heb ik vandaag verder nog gedaan. Ja.... Ik ben naar de Manatee (spreek uit als: menna-tie) Lagoon geweest. Het is een groot centrum waar ze, geloof ik, elke dinsdag om 14u een soort rondleiding houden over zeekoeien. Gratis. Vertelde allerlei dingen over de dieren. Zoals dat ze maar 1 jong te gelijk baren en solidair leven en wel 500kg kunnen worden. Ook dat ze alleen maar kiezen hebben en geen snijtanden en dat ze elke 2 maanden van tanden verwisselen vanwege het zand van het zeegras en dat ze zoetwater nodig hebben om te drinken terwijl ze bijna alleen maar in zee leven. Het was grappig want het is naast een powerplant (energiecentrale). Maar er schijnen op die plek veel zeekoeien te komen. Maar helaas het enige wat wij vandaag zagen waren enorme vissen. Barracuda's en Tarpon's beide kunnen ze ongeveer 2m worden. En ze chillden daar maar gewoon een beetje hangend in de schaduw. Ik kan je vertellen, ze waren behoorlijk groot en wil er liever niet aan denken dat ik daar tussen moet zwemmen.. Blegh. We hebben daar een tijd naar de dobberende joekels gekeken en zijn we weg gegaan. Nadat we daar waren geweest was het al weer tegen 15.30. We besloten naar het strand te gaan voor de verandering. We hadden de snorkels meegenomen en Vanessa had ons naar een strand gebracht waar ze een grote rots dichtbij de kust hebben geplaatst en daar zitten veel vissen op en om. Helaas was het laagtij en konden we alleen naar de rots lopen. En een klein beetje om heen zwemmen. Erom heen was te gevaarlijk want de golven waren best wel stevig. Vanessa en ik hebben nog wat met de snorkels rond gedobberd en schelpjes gezocht onder water. Helaas geen echte grote of mooie vissen gezien en gelukkig ook geen barracuda's. We zijn een paar uur op het strand gebleven en daarna zijn we doorbakken naar huis gegaan. Ik denk dat ik eindelijk een beetje kleur begin te krijgen! Ik ben zelfs al bruiner dan Koen, joepie. Dit gebeurt me nooit dus deze overwinning eigen ik me graag toe, dat begrijpen jullie wel. Eenmaal thuis had de moeder van Vanessa al gekookt. Het was ondertussen ook al weer 18.30. Meer rijst met bonen, groenten en kip. Het verveeld me nog niet eigenlijk, haha. De kip was nog niet klaar maar we hadden trek dus aten we rest wel alvast. Morgen ga ik stamppot maken, ik ben er nog niet helemaal over uit wat voor stampot ik ga maken maar sowieso wel met gehaktballen..;) Ik bedoel Nederlandser kan toch bijna niet?! Na het eten wilde ik nog wel even buiten zitten dus we sleepten alle tekenspullen naar buiten om voor de deur aan de tuintafel te gaan kleuren en tekenen. Ik had er eigenlijk wel lol in en het was gek want ik bedacht me dat ik dat vroeger echt heel heel veel deed. Maar nu eigenlijk nooit meer terwijl ik het toch leuk vind. Raar eigenlijk he? Na een tijdje begon het donker buiten te worden en daarbij ook wel wat frisser. We sleepten alles weer naar binnen pakten een vestje en gingen naar de supermarkt, alvast inkopen doen voor als we naar de Keys gaan. Het aanbod in Amerika in de supermarkt is beperkt dus je bent er zo uit wat je wilt hebben natuurlijk (lees: sarcastische ondertoon). Ik kijk mn ogen hier uit, ik wilde alles bekijken.. Als ik in een ander land ben vind een paar dingen altijd leuk om te bekijken, hun huizen, de supermarkt en de natuur. En hier valt nogal wat te bekijken in de supermarkt zeg, maar degelijk kaas kunnen ze niet maken. De kaas smaakt hier nog slechter dan de goedkoopste kaas van de supermarkt bij ons. Niet vies ofzo, gewoon een beetje flauw en saai. Maar goed, keuzes gemaakt, inkopen gedaan, naar huis gereden en toen maar film gaan kijken. We hebben 'into the wild' gekeken. Pap, of wie dan ook, mocht je die nog niet gezien hebben kijk 'em. Ik heb hem al vaak gezien maar blijft zo mooi en goed. Ontroerend verhaal ook. Nu lig ik alweer op bed dit verhaal te typen, ik ben niet zo moe maar heb wel beetje hoofdpijn. Tijd om te gaan pitten dus... Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Naar het strand zou best een optie kunnen zijn! Trusten en tot morgen weer..;)

  • 29 Maart 2017 - 10:20

    Marlous:

    He bruine boon, .. zie je wel dat ook jij bruin kan worden :-) Strand, gekke beesten (ben ook niet zo gek op Barracuda's) etc etc.. En zeekoeien.. heeel leuk! Haak is een... etc etc. Maarreh... Ik denk dat ze soliTair leven. Ik "leef" solidair... met jullie :-)
    Kind wat klinkt het allemaal magnifiek wat je beleeft. Heerlijk zo'n drakenseop. Fiedelt is blij dat het wat mooier weer is en is veel buiten. De vogeltjes vliegen ook weer af en aan (weet nog niet of ze weer in het kastje gaan??) en ook dat vindt ze weer reuze interessant. xxx mim

  • 29 Maart 2017 - 16:04

    Oma.:

    Lief kind vandaag een beetje laat.
    Had het op mijn manier een beetje druk.
    Gymnastiek boodschappen brood maken voor opa nou dan weet je al genoeg.Opa heeft vandaag z n dag niet knie doet veel pijn maar misschien morgen weer wat beter.
    Wat is toch heerlijk om jong te zijn en zo n prachtige reis te maken. Dat neem je je leven lang mee.Gisteren was het echt een zomerse dag. Vandaag is het weer wat frisser. Maar goed het is voorjaar, we gaan hopelijk de goede kant op. Als jij terug komt we dat met mooi weer
    Tot later. PS.Robin is vandaag bij de tandarts geweest. Kies moest et operatief uit niet fijn .Xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 97068

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: