Dag 16: Miami, Miami - Wynwood en naar huis - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 16: Miami, Miami - Wynwood en naar huis - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 16: Miami, Miami - Wynwood en naar huis

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 April 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

We zijn vanochtend niet de tent uitgebrand! Onze tent stond heerlijk in de schaduw van de bosjes waar we hem neer hadden gezet. Ondanks ik pas na 2en was gaan slapen was ik toch al weer vroeg wakker. Ik vond het niet zo erg. Heerlijk die warme stilte in de ochtend. Je voelt nog steeds de koelte van de nacht, maar toch is het zonnetje al op. Vanessa en Koen waren nog aan het slapen dus ik ging de tent maar uit. Leek of nog niemand leefde al was het toch al tegen half 9. In mn 'pyjama' en mn sneakers liep ik naar het strandje waar we gister naar de sterren hebben liggen kijken. Niemand te zien op 1 iemand na, verder vogeltjes die tjierpen en de zee die ruist. Ondanks dat ik toch echt een stadsmens ben kan ik hier echt van genieten. Ik app wat met de andere kant van de wereld (Hoi Aron en Pap!) en opeens zie ik Vanessa ook. Ze maakt wat foto's en ik ook en we gaan douchen en onze rotzooi opruimen. De douche is een tijdelijk badhuis omdat het in verbouwing is maar dit is echt heel andere koek dan ik ooit in NL heb gezien. Alles netjes onderhouden en ziet er allemaal vrij nieuw en modern uit. Zelfs airco, best lekker in zo een klein hokje terwijl het buiten al tegen de 30gr is..:-) De douche is een beetje koud maar het stoort me niet, ik weet dat het straks toch weer bloody hot is buiten. Nou goed, gedoucht, aangekleed en alles en tentje opruimen maar. Koen en Vanessa zijn niet erge praters, en zeker niet in de ochtend dus het hele kamp wordt opgeruimd zonder een woord te zeggen. Geen; 'doe jij dit, dan doe ik dat', helemaal niks. En het verloopt gesmeerd, blijkbaar zijn woorden overbodig, hahaha. Learn something new everyday. Ik stoor me er verder niet aan eigenlijk, het is prima hoe het is en ik vermaak me prima zoals jullie wel kunnen lezen! Nadat we hebben opgeruimd hebben we heel veel zin om bij IHOP te eten (international house of pancakes). Amerikaanse pannekoeken in onze buiken en op naar Miami, we gaan daar de Wynwood Walls bekijken. Eenmaal in Miami aangekomen besluiten we eerst naar het strand te gaan. Nu kan ik tenminste wel zeggen dat ik op Miami Beach ben geweest. Meteen als we Miami binnen rijden zie je al dat het een grote stad is; het verkeer is druk en de mensen altenatiever gekleed. Een vriendin van Vanessa woont in Miami en die heet Micah (lees: Maaike), je spreekt het dus hetzelfde uit. Ze had het al de hele tijd over die vriendin en dat ze ook rood haar heeft en me aan haar wilde voorstellen. Zij kwam ook naar het strand. Ze had nog een andere vriendin mee genomen toen was ons clubje ineens uitgebreid tot 5 mensen. Op het strand waaide echt mega hard dus werden met zn allen gezandstraald, na 20min hadden we er wel genoeg van en gingen we in het parkje achter de 'duinen' zitten. Daar hebben we nog een tijdje zitten te chillen tot we allemaal wel een beetje honger begonnen te krijgen. Koen, Vanessa en ik wilden ook nog de Wynwood Walls dus spraken we af dat we later nog even zouden meeten en we dan een hapje zouden gaan eten. Wynwood is een wijk in Miami, heel kleurig en een beetje ghetto-artistiek. Zo goed als alle muren van gebouwen zijn beschilderd. Grote grafitti werken van kunstenaars sieren de muren. Ik vind het helemaal geweldig, het doet me ergens aan denken maar kan niet echt opkomen aan wat. Het is zo allemaal anders hier. Na een tijdje appen we nog wat over en weer, over waar we naar toe gaan en hoelaat we gaan afspreken. We besluiten naar Wynwood Yard te gaan. Het is een soort kleine binnenplaats met allemaal foodtrucks en gezelligheid. We halen wat drinken en bestellen later nog wat eten. Ik heb tostones gegeten (platgedrukte baka bana en dan gebakken) en echte mac & cheese. Na dit zat ik helemaal stampvol. We kletsen nog wat met ze allen en zingen mee met de tientallen 2000-hits die ze draaien. Dankjewel, tienerjaren..;) Het is gezellig en de meiden zijn aardig. Ze zijn echt typisch Amerikaans met handgebaren, manier van praten en alles erbij. Van binnen moet ik lachen, het geeft niet ik vind het nog steeds even leuk. Rond een uur of 22u vinden we het wel leuk geweest en de andere meiden moeten morgen ook weer werken. Micah vraagt nog of we bij haar willen slapen maar iedereen is er eigenlijk wel voor om naar huis te gaan. Vanaf Miami is Lake Worth ongeveer 45min - 1uur rijden, dus voordat we thuis zijn duurt het nog wel even. Onderweg heeft mn oplaadkabel het begeven dus we moeten nog even een nieuwe kopen. We gaan naar Walmart. Als ik terug ben in NL, ik ga echt de Walmart missen. Alles kan je hier kopen en is altijd open..! Ik vind het een geweldig systeem. Het is een soort alberheijn-kruidvat-primark-blokker-praxis-tuincentrum-mediamarkt in één!! We vinden wat we nodig hebben. Nadat we dat hebben gedaan gaan we naar huis, we zijn allemaal kapot. We laden snel de auto uit en gaan daarna nog heel even buiten zitten om vervolgens te gaan slapen.

Until next time!

  • 01 April 2017 - 08:54

    Oma.:

    Zo Maaike je blog al gelezen. Vandaag zaterdag en we gaan zo aan het werk want dat moet ook door gaan.Maar opa wil dat ik eerst even de blog voorlees Dat wil ik zelf ook dus geen probleem
    Wat is het toch een bijzondere vakantie wat een indrukken doe je op .
    Ook leuk om weer andere meisjes te ontmoeten. De taal is gelukkig geen probleem.
    De tent ziet er riant uit ,dus plaats genoeg om te slapen (hum).
    Lief kind tot morgen xxx 0 0.

  • 01 April 2017 - 09:44

    Marlous:

    Heerlijk al die zon en warmte!! Genoeg vitamine-zon tanken want hier is het alweer grauw. Maar... niet koud! Al die graffiti TE GEK!! Ik had me best vermaakt met mijn camera geloof is :-D (deed het je denken aan NDSM?) xxx eM

  • 01 April 2017 - 17:54

    Augustinus:

    The first of april - a frog in your bum!

    Maar echt amerikaans hè.
    Pannenkoeken. Of roerei (scrambled eggs geloof ik ook).
    Nou goed zo n ontbijt legt wel "een bodempje" voor de rest van de dag.
    Jeetje-me-kreetje.

    Ik heb even Wynwood Walls gegoogeld.
    Ziet er goed uit.
    Mooier is een kwestie van smaak maar absoluut creatiever dan die sukkelgespoten metrostellen bij ons hier.

    Wallmart; de franse variant van (of andersom zij de amerikaanse variant) Hyper- en Intermarché, Carrefour, Géant.
    Fijne winkels inderdaad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 97093

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: