Dag 19: Lekkere dag vandaag - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 19: Lekkere dag vandaag - Reisverslag uit Lake Worth, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 19: Lekkere dag vandaag

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 April 2017 | Verenigde Staten, Lake Worth

Goedemorgen, na een wat stroef verlopen ochtend. Ik moest toch even wat zeggen van de vaagheid van gisteravond en daarna was eigenlijk alles weer in orde. De olifant heeft het feest verlaten en dat heeft me wel opgelucht. Karina (vriendin van Ozzie) was vandaag vrij dus ik ben met haar bijna de hele dag naar het winkelcentrum geweest. Koen en Vanessa hadden geen zin om te gaan en ik wel. Prima, ik kan me altijd wel vrij makkelijk vermaken en het was eigenlijk heel gezellig met haar! Ze werkt bij de opticien en daar leert ze nu ook voor, om opticien te worden. Ik dacht altijd dat dat gelijk de eerste functie was en daarna optometrist maar in Amerika is het geloof ik iets anders. In ieder geval wel leuk om te weten. In het winkelcentrum hebben ze een winkel waar je knuffels zelf kan vullen. Je kan er een hartje of iets dergelijks in stoppen of een geluidje en daarna kan je nog kleertjes voor em kopen. Ja, serieus Amerika? Voor alles is echt een markt hier en dingen blijven me nog steeds verbazen.. We liepen nog een tijdje rond en ineens ruik ik een herkenbare geur. Een lekkere geur, een mengelmoes van allerlei geuren door elkaar. Bloemige geuren, zachte geuren, frisse geuren. Aaahh, Lush maakt me altijd zo blij. Ik zei meteen ik ruik Lush! Geen idee hoe, maar overal waar ik kom, Lush ruikt hetzelfde.. Zo dus ook hier in Florida. Ik ben niet bij Lush naar binnen geweest, het is precies hetzelfde in elke stad en/of land. We hebben gewoon zo een tijdje rond gelopen en zijn toen naar huis gegaan. We zouden daarna wellicht met Koen en Vanessa naar het strand gaan. Daar hadden ze bij aankomst niet echt zin in, geeft ook niet, moeten zij weten. Ik vermaakte me de hele dag prima met Karina. Wij naar het strand en later kwam Ozzie ook nog even. Hij had zn hengel meegenomen en al zn visrommel. Hij wilde vissen in de zee maar zonder levend aas schijnt dat wel moeilijker te zijn als het waait. En hij was er dan ook al snel weer klaar mee, op deze manier zou hij toch niets. Rond een uurtje of 18.00/18.30 kwamen we uiteindelijk weer thuis. Bij thuis komt was iedereen in uiterst goede stemming. Iedereen was grapjes met elkaar aan het maken en we keken met zn allen weekend-millionaire (hier heet het overigens 'you want to be a millionaire?'). Ik ben blij dat de sfeer weer stukken beter is en dat iedereen weer normaal doet. Aangezien het normaal is, zo heb ik begrepen, dat Spaanse moeders altijd rijst en bonen maken; aten we vandaag rijst met bonen. Er was ook nog gehakt bij met tomaat, ui, paprika, (verse) koriander, komijn en knoflook geloof ik. Het is in ieder geval lekker en ik kan de kookkunsten van hun moeder wel waarderen. Mensen die me beter kennen weten vast wel dat ik geen grote fan ben van rijst en nogal kritisch ben op eten dus dan is het vast wel goed. En ik geloof dat meerdere mijne ook wel konden waarderen want ik kreeg vandaag nog complimenten over mijn rauwe andijviestamppot met gehaktballen en spekjes. Joepie, ik ben een echte hollander!
Hahaha. Later op de avond hebben we nog de reptielen gevoerd met babymuisjes en de slang wilde niet eten. Ik heb verder niet veel te vertellen dat na het eten is nog even met de andere kant van de wereld heb gebeld (hoi Aron) en daarna film ben gaan kijken (star wars: rogue one). Nu is het ondertussen alweer alweer 12u geweest en ik ben best wel moe. Hierna nog 5 volle dagen en maandagochtend al weer heel vroeg hier weg. Ik ga het heerlijke weer zo erg missen, elke dag die heerlijke hitte. Ik krijg er nooit genoeg van denk ik, maar ik mis iedereen en Amsterdam ook nu wel erg. Al met al had ik dus een lekkere dag en ik heb me prima vermaakt! Ik hoop dat jullie ook een lekkere dag hebben vandaag en tot morgen weer..;)!

  • 04 April 2017 - 11:01

    Augustinus:

    Zo te lezen een prima dag.
    Een zgn. niets-aan-de-hand dag
    1-tje van niets hoeft maar alles mag.
    Het lijkt wel alsof je op vakantie bent.
    Nou neem het er nog maar even lekker van.
    Want nog een paar dagen en dan is het back home baby.
    Mokum is calling you!
    Lots of love, Daddy G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 97084

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: