Dag 1: Vertrek Zaandam - Aankomst Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 1: Vertrek Zaandam - Aankomst Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 1: Vertrek Zaandam - Aankomst Berlijn

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Juli 2017 | Duitsland, Berlijn

Hey allemaal, ik heb zomaar besloten toch maar weer te bloggen. Ik weet niet wie dit allemaal gaat lezen maar ik doe het vooral een beetje voor Opa en Oma. Bij ons ging de wekker al erg vroeg, om 2.30 al, hebben we de laatste zooi in de auto gegooid en zijn we daarna vertrokken naar Berlijn!! Ik had me voorgenomen even te gaan slapen zodra ik in de auto zat, maar dat lukte natuurlijk niet. We waren al snel de duitse grens over en vanaf daar is het eigenlijk alleen maar 'rechtdoor' rijden. We waren duitsland nog niet in en het begon me toch een partij te storten. Het kwam echt met bakken de hemel uit. Gelukkig hield het al vrij snel weer en op en konden we rustig verder rijden. Op de autobahn rijden is altijd leuk, sommige mensen rijden echt als gekken. Wij kachelden rustig voor met onze zwaar bepakte auto. Al gauw werd het ook licht en Aron werd een beetje moe. Eigenlijk was ik ook wel een beetje moe maar we wilden toch verder. Aron even slapen, Maaike even rijden. Ging prima. Lange stukken rechtdoor, veel vrachtwagens, wel saai hoor en veel gezelliger als er iemand naast je zit die af en toe nog even tegen je praat enzo. Tussendoor nog wat plaspauzes en zo kwamen we binnen 8u aan in Berlijn. Berlijn is echt een megaaaaa grote stad en heeft ongeveer 3,5 miljoen inwoners. We hadden al wat campings gezocht en de eerste op onze lijst hadden we eigenlijk meteen een plek. Het is een vrij eenvoudige camping maar het ziet er niet minder gezellig uit. Het hele systeem werkt met een soort druppel die langs deuren en poortjes haalt en zo kan je overal naar binnen. Best wel handig! Het personeel achter de balie is aardig en behulpzaam en spreekt engels. Ondanks ik merkt dat ik behoorlijk veel versta in het duits... Na een plekje gereserveerd te hebben besluiten we dat we nog een nachtje hier gaan blijven. We passen het plan gewoon een beetje aan en hebben vandaag ook gewoon zin maar lekker verder niks te doen. We rommelen een beetje met onze spullen en zetten alles op. Het tentje, tafeltje en stoelen staan en we voelen ons helemaal trots op onze mini kamp. Aron doopt het om tot Mein Kampf..-__-' Bij de Camping zit een enorm meer met een klein haventje en strandje erbij en het badhuis ziet er goed onderhouden uit. Het is net en schoon binnen en het water is heet. Bij de balie deden ze ons de mededeling dat er iets met het riool is en we daardoor het water niet kunnen drinken. We merken er niet van eigenlijk. Rond een uur of 15.00 besluiten we boodschappen te doen, we halen dingen voor het avondeten en meteen wat voor het ontbijt. We kunnen overal gewoon onze pinpas gebruiken, zelfs in winkels. Ik vind het allemaal prachtig mooi en handig. Nadat we terug zijn bij het kamp is het alweer een uur of vijf. We hebben eigenlijk ontzettend veel trek dus besluiten maar te gaan koken. Lekker Nederlandse tijd..:P We hebben wat kip, noodles en champignons gekocht en maken een soort noodlesoep. Het lukt allemal prima op onze kookstelletje en we hebben er eigenlijk wel lol in. Nadat we klaar zijn met koken, of nouja, bijna klaar eigenlijk, komen we er achter dat een van de pitjes het niet meer doet. Al snel vinden we uit dat er op een van de gastoevoer-dingetjes rommel zit en het daardoor verstopt is. Godverdomme wat irritant... We besluiten er morgen verder naar de te kijken. We spelen 3 potjes alfen en ik verlies er 2.. Arie had et nog nooit gespeeld maar wint wel meteen 2 van de 3 keer. Naast ons staan Nederlandse mensen met een hippie bus. Ik denk dat ze een beetje tussen de 60/70 zijn, ze willen af en toe een praatje met ons maken maar weten ook geloof ik niet echt hoe. Ze vertellen dat ze de hippie bus al meer dan 40 jaar hebben. Het een is een geweldig ding om te zien. Rond een uur of 21.00 besluiten we nog een rondje met de auto te rijden. We rijden even naar het stadje vlakbij, het is een soort suburbje van Berlijn denken we.. Het heeft mooie grote duur uitziende huizen en krotte bouwvallen. De weg hier is of heel slecht of heel goed. Maar voornamelijk een combo van beide.. De auto rammelt. Rond 22u zijn we weer terug en ook heel moe. Het was een lange dag en we gaan tandenpoesten enzo. Het begint ook te regenen dus we gaan in de tent liggen vol goede zin!

Beetje verlaat online maar het regent hier ondertussen nog steeds! Wordt vervolgd dus!

  • 25 Juli 2017 - 12:11

    Marlous:

    Heee Maaix, een van je grote volgers ben ik hoor :-) Zal oma op jeblog wijzen. Leukhoor!! Have fun xx mim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 97090

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: