Dag 3: On the road again, Praag! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 3: On the road again, Praag! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 3: On the road again, Praag!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Juli 2017 | Tsjechische Republiek, Praag

Vanochtend werden we wakker in een lekker bedje. Ik was al vroeg wakker rond 8.15, mijn lichten gaan gewoon automatisch aan na 7/8u slaap..:p Aron snurkt nog even verder, zoals gewoonlijk... hahaha. We zouden toch pas om half 10 opstaan en ik vermaak me wel hoor in mn eentje. Om half 10 gaat het wekkertje en we gaan opstaan. Ik ga meteen maar ff douchen en daarna Arie. Het regent weer dat het giet buiten.. Gelukkig gaan we vandaag weg uit Berlijn want we zijn helemaal maar klaar al met dat vieze weer. We hopen op wat beter weer in Praag. Even wat te eten kopen bij de Aldi beneden ons hotel en dan gaan met die banaan. Het is 325km naar Praag en het kortste stuk wat we deze hele vakantie gaan rijden. Aron besluit het hele stuk te rijden en ik vind het prima. In Duitsland is het weer nog drama. De hele weg ligt vol water en het spat en doet maar. Je ziet soms geen ene reet vanwege de vrachtwagens die voor je rijden en al het water zo over je auto heen spetteren. Het regent ook maar stukken minder dan voorheen. We hebben goede hoop op Tsjechië! Het rijden gaat helemaal prima. Het is vooral weer een lange rechte weg een geen gekke afslagen of iets. We vermaken ons wel. We kijken onze ogen uit, mooie gebieden met veel bergtunnels en heuvels. Het autootje houdt het goed vol hoor! We gaan naar boven en weer naar beneden, op één punt heeft Aron geloof ik wel bijna 10km in zn vrij gereden, zo stijl was het. Hij moest zelfs remmen anders gingen we te hard! Tsjechië is vooral veel bergen en heuvels, mn oren ploppen voortdurend. Nadat we eigenlijk nog maar 80km van Praag af waren reed er ineens politie voorbij. Die hadden we nog niet gezien. Ze komen voor ons rijden en het licht gaat aan. Follow me! Suivez moi! Bitte folgen! Staat er.. Hmmm, voor ons? Voor die auto naast ons? We begrijpen het even niet? We doen toch niks verkeerd? De auto naast ons rijdt door en het is toch voor ons. Kut. We beginnen doem senario te bedenken en moeten ook wel beetje giechelen. Hebben wij weer hoor, regen en alles nat, dit kan er ook nog wel bij. De politie brengt ons aan de kant en we moeten uitstappen. 'Meneer u heeft geen sticker, u mag niet gratis rijden op deze weg.. U krijgt een boete van 1000 kronen en u moet een sticker kopen bij het eerst volgende tankstation. ID en pinpas astublieft.' *baal baal baal* 'O, wisten we niet, maar komt goed'. Nadat we omgerekend €38 hadden betaald en een praatje met de politie hadden gemaakt mochten we weer verder rijden. Gelukkig niets ergs beetje zonde geld maar dat was het dan wel weer.. In de auto baalde Arie een beetje waarom had die muts van de ANWB dan niks gezegd? Ik kon er wel om lachen, gelukkig hoefde we niet de hele auto overhoop te halen. Arie moest toen ook wel lachen. Zagen al allemaal doem-senario's weer opkomen. Het zonnetje begon te schijnen en we waren al bijna in Praag. He he, eindelijk. Mocht ook wel na zulk waardeloos weer van de afgelopen dagen. Als we de stad binnen rijden is het super heuvel-achtig. Alles is bergje op, bergje af. Al snel zijn we bij de camping. Het is echt een inie-mini camping maar dat geeft verder niks het ziet er netjes uit en het personeel is aardig en behulpzaam. De meneer van de balie legt ons meteen een miljoen dingen uit, we proberen alles te onthouden maar het gaat lastig, haha. Gelukkig spreekt 'ie goed engels. We willen weten waar de supermarkt is en hoe het OV werkt. Met de tram is het 10min naar het centrum en de supermarkt is 10min met de auto. We besluiten eerst even naar de supermarkt te gaan. Of moet ik zeggen hypermarche!! Whaaaaaa, wat een enorm winkelcentrum/supermarkt/alles-wat-je-maar-nodig-hebt. Het doet me bijna denken aan Amerika, alleen dan duidelijk met oost-blok mensen. In de supermarkt kopen we een boel dingen en alles is hier een stuk goedkoper dan in Duitsland of Nederland. Het is nog droog en lopen nog wat door het winkelcentrum heen. Zodra we buiten komen is het aan het miezeren. We krijgen heel even een paniek-aanval. Godver de godver niet weer he. We rijden zo snel als het lukt terug naar het kamp maar we zijn nog geen 5min weg en het houdt op met regenen. Pfieuw, gelukkig. We zijn weer gerust gesteld.. We gaan zo snel mogelijk naar het kamp terug en gaan koken. Aron maakt een soort pasta met rode saus camping-style. Het smaakt ons prima en ruimen alles weer snel op. We zijn toch wel een beetje getraumatiseerd door de voorgaande stortbuien. Naast onze tent is een blokhut, er staan wat bankjes, tafeltjes en stoeltjes. Aron kijkt voetbal (Ajax tegen Nice) en we spelen wat potjes alven. Ik verlies weer.. Ik vind het een stom spel worden, als we in het huisje speelden won ik altijd. Van binnen huil ik om mijn verlies. Aron lacht, hij kende dit spel nog niet maar vindt het steeds leuker worden. Oneerlijk. We drinken nog een paar biertjes en kletsen wat. Maar ineens horen we een bekend geluid. Regen. We balen maar het is lang niet zo erg als in Duitsland, dat gewoon drama. Het is nu bijna 00.00 en we gaan zo in ons tentje liggen. Het regent nog wel een beetje maar het valt allemaal wel mee. We zijn wel wat gewend nu, haha. En we houden de moed erin. In Boedapest en Italië is het nu 'bloody hot' zoals pap zou zeggen en we denken gewoon maar aan het warme mooie weer wat nog gaat komen. Weltrusten allemaal en tot morgen!

• 27 Juli 2017 - 09:25

Oma.Gre..:

Weer genoten van je reisverslag.
    Ik bid voor mooi weer daar in dat verre land Het moet niet gekker worden jullie hebben er toch recht op!!!!!
    Geweldig een groot winkelcentrum is altijd handig Wij keken ook naar de voetbal wedstrijd. Ajax deed het wel aardig.Wachten op volgende week.Praag is best de moeite waard. Maar dat zullen jullie wel ontdekken Opa gaat koffie zetten dus even pauze. De wasmachine draait al je merkt wel we gaan gewoon door Daarna gaat Opa even wandelen.Ja wij hebben geen vakantie. Jammer van de sticker. Ik ga dubbeltjes sparen misschien helpt het Ik nu weer aan het werk. Knuffels. O..O.

• 27 Juli 2017 - 12:33

Augustinus:

This is NO fake-news!
    In Duitsland; de afgelopen dagen.
    De ergste regenval in een zomer sinds 54 jaar!
    Ik las het in de Volkskrant en die doen aan fact-checking.
    Zelfs de U-bahn in Berlin schijnt er hinder van te hebben ondervonden.

Goed en wat leren wij hier nu van?
    Het volgende nl.: de wetenschap dat kamperen en regen een kutcombinatie is.
    Zeg maar...

Veel plezier in Praag