Dag 7: strand, hartenjagen en zwembad - Reisverslag uit Cavallino-Treporti, Italië van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 7: strand, hartenjagen en zwembad - Reisverslag uit Cavallino-Treporti, Italië van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 7: strand, hartenjagen en zwembad

Blijf op de hoogte en volg Maaike

31 Juli 2017 | Italië, Cavallino-Treporti

Weer een nieuwe dag, we worden wakker rond half 6 van... Jawel, jawel, regen. Kut. Arie's kleren liggen nog buiten in de regen. En straks staat weer ons halve zeil, tent, alles onder water. Onze eerste nacht in onze eigen tent. Ik voel lichte paniek en onverwerkt trauma van de voorgaande week. Het is zondag vandaag. Het gaat zo wel over denk ik en nadat ik naar de wc ben geweest probeer ik maar weer te slapen. Rond half 9 gaat mn wekker. Om 9u hadden we bij het hoofdkamp afgesproken. Arie, Erik en Michelle willen trainen. Zodra we bij de tent aankomen kakken ligt de hele meute nog te pitten. Huh? Dat hadden we niet verwacht. Mirjam is altijd op tijd wakker, ze had verwacht dat we wel zouden uitslapen met dat rotweer. Uhm, nee dus. Anders liggen wij alleen maar voor dood in die tent dat is niks vinden wij. Al snel stopt het met regenen en trekt zelfs de bewolking weg. Arie en ik halen ontbijt. Het is mega druk in de kleine supermarkt. Het lijkt altijd of iedereen op hetzelfde moment naar de winkel gaat. Na het ontbijt gaat de halve meute trainen en wij ruimen op. Met zn allen wordt het al snel een rommel maar als iedereen een beetje doet is het zo gedaan. Als iedereen terug is, is het nog steeds een beetje bewolkt. Besluiten nog wat potjes te hartenjagen. De meiden vinden het ook wel steeds leuker worden, ook leer ik Jaimy patience te spelen. Ze speelt het nu steeds in haar eentje, haha. Als de zon weer een beetje begint te schijnen gaan we met zn allen naar het strand. Hier vertoeven we ongeveer de hele dag.

De blogs worden nu wel een beetje saai, mn dagen bestaan uit hartenjagen, strand en lekker niksen. Misschien wel precies hoe een vakantie hoort te zijn.

Jaimy, Arie en ik gaan na de siësta nog even naar het zwembad. Die is namelijk dicht tussen 13u en 15u. Het zwembad hier is mega groot en heeft echt iets van 8 glijbanen, 3/4 voor volwassenen en dan nog verscheidende voor kids. Lekker hoor, eerst strand en dan zwembad. Kan je ff al dat vieze zout en zand van je afspoelen. Ik krijg er altijd erge schurende benen van. Als we allemaal gewassen en gestreken zijn. Eten we als avondeten pantosti's. Erik maakt ze en het zijn zo een beetje de lekkerste pan-tosti's ooit. Na het eten gaat iedereen karten. Behalve Aron en ik, wij blijven achter en willen even opruimen. We hebben ook geen zin, lekker rustig. We ruimen de hele tent op, alle was en vegen alles aan. Als iedereen terug is, zijn wij ook gewassen en gestreken. Vanavond is er een soort live muziek bij een strandtent verder op. We gaan er met zn allen heen. De meiden vinden het niet zo een succes geloof ik en taaien al snel af. Ik vind het wel gezellig en we dansen nog wat en drinken een drankje. Veel muziek is Italiaans en lach. Ik moet denken aan wat mam me een keer vertelde over dat een Italiaanse vriend van haar een keer vroeg waarom Nederlandse mensen nooit naar Nederlandse muziek luisteren. Italië luistert iedereen er wel naar geloof ik. Ik heb er lol in, op elk typisch (bekend) Italiaans lied, zing ik een Nederlandse versie waaraan het me doet denken. Heb je even voor mij, holiday in spain, zeeuwse kust, etc etc. Aron doet vrolijk mee en we lachen erom. Rond 23u is het afgelopen gaan we weer naar de tent. Als we bij de tent zijn is iedereen beetje gaar. We spelen nog wat spelletjes hartenjagen, Michelle gaat winnen. Erik speelt weer voor de snickers, het is de eerste keer dat het hem eindelijk lukt wel een mars te halen. Rond half 1 is iedereen mega gaar en gaan we naar bed. Morgen weer een nieuwe dag.

  • 31 Juli 2017 - 20:55

    Oma :

    Wijfie ...ik denk dat je toch wel geniet.
    Wel jammer dat de regen spel breker is.
    Maar het is hopelijk wel warm en zonnig.
    Dan is alles wel weer gauw droog.
    Maar toch gaan de dagen snel.
    Lief kind tot morgen xxxx
    Groeten voor iedereen.

  • 02 Augustus 2017 - 17:31

    Augustinus B:

    Lekker hè dat campingleven.
    Vooral "een kampement" direct aan zee.
    Als je daarvan houdt dan is het volop genieten.
    Volgens mij doen jullie dat.
    La dolce vita in het echt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 1243
Totaal aantal bezoekers 97069

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: