Dag 5: Kingwood/Houston, Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 5: Kingwood/Houston, Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 5: Kingwood/Houston, Texas

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 Maart 2017 | Verenigde Staten, Houston

Goedemorgen! Ik ben vanochtend wakker geworden is een enorm Amerikaans huis.
*Even een kleine toevoeging. Ik schrijf mn verslagen op mn iPhone door de dag heen. Even een klein stukje in bed, een klein stukje in de auto en zo knutsel ik alles in elkaar om vervolgens het voor het slapen gaan online te zetten..:)*
Maar goed, terug naar het huis, het is alsof ik in een luxe 5-sterren hotel ben beland maar dan gratis. Wauw. Alles is hier echt typisch als een Amerikaanse film. De rijke suburb waar ik ben heet Kingwood en het zijn van die typische huizen met grote oprit langs een lange straat met een Cul-de-Sac op het einde (thanks voor het woord, Ter. Vanessa had het al gezegd maar ik was het vergeten). De ramen zijn hoog en groot, grote ruime slaapkamers met een 'statement' bed (heel amerikaans) in het midden. Volgens mij heeft elke kamer een eigen badkamer. Dan is er nog ruime keuken met een kook eiland en twee woonkamers, een beneden en een boven en twee eetkamers, een bij de keuken en een aparte. Als je binnen komt heb je een grote trap die naar boven gaat en aan twee kanten uitkomt, een voor in het huis een achter. De kamer waar ik slaap met Vanessa en Koen heeft zo een groot bed dat we er makkelijk met zn drieen in passen. De badkamer die erbij zit is groter dan mijn en wouts kamer bij elkaar en er is een bubbelbad. De tuin is ook groot maar niet zo groot als je zou verwachten, wel zit er een zwembad bij met een hottub! Vanavond zijn we uitgenodigd om bij de Oma van hier te komen eten. Ik ben benieuwd!! Nu gaan we eerst wat eten bij IHOP (International House of Pancakes). Ik neem pancake combo. American style pancakes met ei, bacon en hashbrowns. Hmm, weer 10kg erbij en waffle house was lekkerder. De boter is hier raar, witachtig (ik weet het, boter in NL wordt gekleurd). Op de terugweg kijk ik mn ogen uit. Heel even voelt het of ik in Aerdenhout/Loosdrecht/Wassenaar ben, wat een huizen hier zeg, mijn god. We besluiten gewoon helemaal geen ene reet te doen en te chillen in de achtertuin en zwemmen in het zwembad. Het is vandaag 28+ dus het mag wel vinden we. Rond een uur of twee gaan we zus ophalen van dat nichtje. Eenmaal bij het vliegveld moeten we toch wel even wachten. Het was leuk want Isabelle (au pair) had haar zus (Pascale) al meer een jaar niet gezien en Koen ook niet. Iedereen blij en gelukkig..:) Even thuis opfrissen en daarna is het alweer tijd om naar de opa en oma te gaan. Het is dichtbij het huis waar we zitten en het is wederom in een mega huis, vergelijkbaar met waar we waren. We worden begroet door een typisch American grandma. De kids waren al binnen en later kwam ook nog de moeder. We kregen allemaal wat drinken. Het was best grappig want in Amerika mag je pas drinken als je 21 bent en Isabelle is 19. Dus iedereen kreeg heel netjes wijn behalve zij. Ze zijn daar blijkbaar heel strict mee, dat had Isabelle al gezegd. Na wat gekletst te hebben gingen we eten. De kids en opa zaten aan een andere tafel en wij zaten aan tafel met de nichtjes, Koen, Vanessa, Oma, Mam en ik. Ze had lasagna gemaakt, meatballs en worst in tomatensaus, vers brood en salade (mam jouw lasagna is nog steeds lekkerder hoor). Het was allemaal heel lekker en super gezellig. We kletsten over van alles en nog wat maar vooral over talen en school en werksystemen. Wat verder nog opvallend was dat alles zo informeel is in vergelijking met NL vooral als je bij iemand voor het eerst gaat eten van mensen die je niet kent of jouw 'cultuur' hebben of dat soort dingen. Niemand eet met mes en vork, je hoeft niet te wachten met opscheppen of aanvallen, je wacht niet met drinken tot iedereen heeft en niemand gedraagt zich extra netjes. En de dutchies (behalve Vanessa dan, maar die hoort bij ons) zaten daar allemaal maar met hun goeie gedrag hahaha. Vanessa vertelde ons dat dit vrijwel altijd zo is en Isabelle zei dat haar dit ook al was opgevallen. We hebben nog een tijdje na zitten kletsen maar we gingen niet te laat weg. Eenmaal thuis aangekomen hebben we nog een tijdje in tuin zitten kletsen, waarna we nog een spelletje JackBox gingen spellen op de mega tv in onze kamer. Ondertussen is het al weer bij 00.00 en ik ben moe. Elke dag zoveel indrukken verwerken. Morgen gaan we weer richting Florida rijden, dus dat wordt een lange trip van 1700km. Jongens, ik heb nooit zo veel km's gemaakt in mn leven in 1 week! Maar goed, ik ga nu slapen. Trusteeeen!

  • 21 Maart 2017 - 18:12

    Augustinus:

    Wat een belevenissen.
    Eten (en nog eens eten), op visite, ouwenelen enz. enz.
    Al die indrukken.
    De dynamiek spat er vanaf.
    Hier niet - in Nederland.
    Hier kabbelt het leven voort.
    Wat denk je van even boodschappen doen bij de Jumbo in Diemen of all places; that's it.
    Oh ja en fietsen op de home-trainer i.p.v. 1700 km.
    Have a good trip!

  • 21 Maart 2017 - 18:38

    Marlous:

    Wowwww.... lekker zeg zo'n zwembad in je tuin! Wil'k ook :-D Kind wat maak je toffe dingen mee! En ja dat Amerikanen rare snijbonen zijn dát wisten we al! Morgen een eind rijden.. Ook weer spannend. 1700 km is van hier naar Rome!! Flink eind! Hier vandaag eindelijk ook wat zon! Geniet xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 97132

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: