Dag 6: On the road again - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 6: On the road again - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 6: On the road again

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Maart 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

'On the road again, going places that I've never been. Seeing things that I may never see again. And I can't wait to get on the road again.'
En we zitten weer in de auto hoor! Onderweg naar Florida, the sunshine state. We zijn van plan daar ongeveer donderdag ochtend aan te komen. Vandaag staat op de planning om het plaatsje Nederland te bezoeken en New Orleans. Nederland schijnt een windmolen, een Nederlandse school en allemaal andere Nederlandse stuffz te hebben. We zijn benieuwd! Vanochtend hebben we afscheid genomen van de nichtjes. We hebben een leuke paar dagen met een unieke ervaring gehad als je het mij vraagt. Isabelle had nog een lekker ontbijtje voor ons gemaakt met verse wafels, fruit en slagroom. De slagroom is hier niks, het fruit was lekker. Sorry Amerika maar je zuivel producten vind ik ook niks. Amerika wordt nooit mijn land qua eten dat begrijpen jullie nu wel denk ik.. Eenmaal in Nederland (haha, no pun intended) aangekomen willen als eerst naar de Windmolen. We worden begroet door een oudere dame. Ze ratelt een heel verhaal op over het ontstaan van het plaatsje Nederland en de windmolen en Tex Ritter (een muzikant). Eerlijk gezegd vind ik het heel moeilijk te volgen, misschien omdat ze zoveel verhalen door elkaar verteld, misschien door haar accent, misschien omdat ik moe ben. Dont know! Maar goed, het komt er op neer dat de molen een replica is en het plaatsje Nederland zoveel jaar oud is en dat Nederlandse immigranten dat plaatsje hebben gestart vanwege de vruchtbare grond enzo. Cool! Wat Tex Ritter ermee te maken had snap ik nog steeds niet.. Doesnt matter, het was al geweldig genoeg het te zien. In de molen lagen allemaal oldskool NL'se stuff. Delftsblauw, kaasschaaf(!!), poppen met traditionele kleding, guldens, drop, klompen, zelfs Sinterklaas en Zwarte Piet. Maar we hebben dan echt wel 0,0 Nederlandse vlaggen gezien. Such a shame, hahaha. Na een rondje molen en op het terrein hadden we het wel weer gezien en gingen we verder. We zijn nu onderweg naar New Orleans waar we even een hapje gaan eten, om vervolgens maar gewoon zo lang mogelijk te rijden. Onderweg kruizen we nog een paar iconische plekken zoals de missisippi river, atchafalaya swamp en Baton rouge. Maar vooral veel middle of nowhere. In New Orleans is het, het plan om naar de Gumbo Shop te gaan en om daar 'Creole Cuisine' te eten. Dit zijn gerechten als Gumbo, Jambalaya of Okersoep. Jup, ik ben benieuwd, het is echt 'de keuken' die hier veel voor komt. Het is een mix allerlei verschillende culturen bij elkaar, maar geloof ik vooral uit 'the french black community'. En ik had er al een keer wat over gezien op 24kitchen bij Jamie Olivers roadtrip door amerika en toen leek het me al super leuk. Mam, je weet dat 24kitchen echt mijn kanaal was. Het doet me een beetje denken aan Surinaams of Braziliaans en ik ben altijd wel in voor wat nieuws. Al ben ik stiekem ook wel een beetje huiverig want het eten heeft me hier al een paar keer teleurgesteld, hahaha. Zodra we aankomen in New Orleans rijden we richting 'the french quarter' - ook wel het franse kwartier' - het is druk en gezellig op straat en het doet echt een beetje europees aan. De kleine balkonnetjes zijn versiert met gekleurde slingers en kralen kettingen want het Mardi Gras festival is pas geweest. Volgens mij net als Carnaval bij ons. We hebben honger dus lopen direct op ons doel af en zien we een rij naar buiten staan. Ohjee, dat hadden we niet verwacht. Gelukkig zijn we snel aan de beurt en we worden snel geholpen. Het hele eten en alles duurt misschien maar 35min. Er waren zo veel obers, dus alles loopt als een tiet. Het is ook voor het eerst dat ik mn bord kan leeg eten! Ik nam de Seafood Okra Gumbo. Dit is met krab en garnalen en het was eigenlijk best lekker. Het doet me de hele tijd denken aan stoofvlees met rijst alleen dan met garnalen en geen rundvlees. Maar het zou ook best een gebonden soep kunnen zijn, dat komt door de oker. Nadat we onze buikjes vol hebben gegeten hebben we nog een rondje door de straten van New Orleans gelopen, het is hier zo gezellig op straat, allemaal muzikanten en artiesten. Opa, ik moet ook wel een beetje aan jou denken hier hoor! Ik heb een mooi filmpje gemaakt van straatmuzikanten. The French Quarter is overigens het oudste gedeelte van New Orleans, de fransen en de spanjaarden bezaten hier een groot gedeelte en dat kan je nog terug zien aan de architectuur. Hier is echt wat te zien integenstelling tot Houston (misschien waren we gewoon aan de verkeerde kant? Of verkeerde tijd?). We lopen nog wat rond en gaan dan terug naar de auto en rond 20u zijn we weer on the road. Verder hebben we nog een saaie lange weg te gaan. Vanessa rijdt eigenlijk de hele weg, ze vind het wel chill zegt ze. Prima. Iedereen wordt misselijk op de achterbank, dus ik heb die helemaal voor mij alleen. Ook prima!! Vanavond wordt het tentje opzetten ergens denk ik. Maar ik vind in de auto slapen ook niet erg hoor. Hoeven we niet zo te proppen en de auto is best wel ruim. Wel lekker contrast met onze 5-sterren verblijf van de afgelopen twee nachten. Niet erg, ik vind alles mooi hier en het is niet koud. Morgen gaan we naar vrienden van Vanessa, die wonen in het noorden van Florida en dat is nog 3uurtjes rijden vanaf waar we ongeveer zijn. Daar blijven we nog 1 dagje chillen en een nachtje slapen en dan daarna gaan we naar haar moeders huis. Ik zie wel waar het me allemaal brengt. Of zoals ze hier zeggen 'I'm just winging it'..;)

Tot morgen weer..!

  • 22 Maart 2017 - 09:06

    Peet:

    New Orleans is te gek hé Maaike. Leuke trip, en joy!

  • 22 Maart 2017 - 09:42

    Marlous:

    Om 7.45 wakker... zou Maaike al wat gepost hebben? Ik kon de slaap niet meer vatten, moest het lezen! .. en pakte mijn foon. Heerlijk al die belevenissen! Wat is reizen toch leuk. Ik hoop dat je nu ook besmet bent met het reisvirus en nog veel mooie reizen zal maken. Reizen verrijkt je leven. Het geeft je een andere kijk op de wereld. Van steenrijke mensen (steenrijk komt van stenen huizen die zijn/waren duurder dan houten huizen) tot slapen in de auto. Lekker relativeren, GEWELDIG! En idd New Orléans.. Opa reisde ff mee. Hij ging met een boot de Mississippi op! Stoere opa! Hier vandaag mooi weer. Ik met auto naar APK, bsch doen met oma en mss ff naar een lepelaarskolonie in Haarlem. Camera mee! Geniet kind! Grtz aan V&K.

  • 22 Maart 2017 - 10:13

    Augustinus:

    Florida - here you come!
    Maar eerst naar Nederland.
    Of dit nou toeval is of niet maar een aantal dagen terug - zwervend door de encyclopedische jungle van google/wikipedia - was ik ook even in Nederland. Maar dan gelegen in Colorado.
    Kennelijk zijn er dus meerdere Nederlanden in de USA
    Grappig trouwens die foto waarbij jullie blij poseren voor een molen waarvan de wieken in stand vreugde staan.
    Verder onderweg. On the road again.
    Dat deed me direct denken aan Canned Heat; een amerikaanse sixties band.
    Nog bedankt voor je filmpje met muzikanten spelend op straat in the French Quarter
    Het heeft iets fascinerends; New Orleans die mix van franse en creoolse invloeden.
    De architectuur, de muziek.
    Wat dat laatste betreft mijn belangstelling daarvoor werd gewekt door Mac Rebennack a.ka. Dr. John nadat ik zijn plaat Gris-Gris had gehoord.

    Tja en dan alweer eten.
    Americans seem to be obsessed by food
    Maar ja dit is dan wel heel erg lekker; cajun cuisine.
    Jummie, jummie jambalaya.

    Wat een heerlijke reis.
    Keep on riding!


  • 22 Maart 2017 - 15:42

    Oma:

    Door mama s instructies kan ik nu een berichtje naar je sturen . Vanmorgen genoten van je mail Opa vind het allemaal geweldig..Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 97116

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: