Dag 2: Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Maaike B. - WaarBenJij.nu Dag 2: Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Maaike B. - WaarBenJij.nu

Dag 2: Regen, regen en nog eens regen.

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Juli 2017 | Duitsland, Berlijn

Het vervolg van gister gaat over regen!! Nadat het gister was gaan regenen heeft het regent tot een uur of 11.30 vandaag. Ik weet het, dat is meer dan 12u achter elkaar regen.... Aron en ik waren er echt HELEMAAL klaar mee op een gegeven moment. Ik werd wakker om 5.00 vanochtend en toen regende het nog steeds. Ik moest mega nodig plassen dus moest er wel uit. Ik eruit, regen erin. Godver, waren mn schoenen nog wel droog? En die van Arie? De slippers niet maar dat maakte niet veel uit. Schoenen nog droog gelukkig. Dan maar snel naar de plee. Vooral lagen grote plassen, de camping was in een soort bos-achtig gebied. Mn voeten waren al snel nat en vies. Boeiend. Terug bij de tent had Arie het hele bed in gepikt. Godverdomme, moest ik hem ook nog eerst aan de kant krijgen en dan er met veel moeite vanwege die irritante knie naar binnen klimmen. Ondertussen was ik nat geregend. Ik kon niet meer in slaap komen, piekerend over of de tent wel water dicht genoeg was. Ik bleef voelen aan de randjes en hoekjes en op de grond vooral of ik niet ergens water voelde. Er gebeurde niks. Ik moest het los laten anders sliep ik nooit meer tot Arie wakker zou worden en dat wilde ik niet.. De doem-senario's stonden nog in mijn geheugen gegrift. Weet je nog pap die keer in frankrijk, dat was echt heel erg... Ik viel uiteindelijk weer in slaap, als we een drijvende tent zouden hebben dan merkte ik het vanzelf wel, niks aan te doen om 5.30 in de ochtend en misschien zou het wel stoppen met regenen. A person can dream.. Om 9.00 werd ik weer wakker maar of het gestopt was met regenen, DACHT HET EVEN NIET HE. Dan maar buienradar checken, ongeveer 100x opnieuw en telkens kwam er een half uurtje bij. Aron was ondertussen ook wakker geworden en we kregen wel een beetje honger. Maar alles lag nog in de auto en eten in de tent leek ons niet ideaal. Moppermoppermopper, wat nu?! Ondertussen was het al bijna half 11 en we wilden per se ook nog naar Berlijn centrum. We bedachten een plan - we wilden graag nog een nacht op de camping blijven maar dat gingen we uiteraard niet doen, ondanks dat het droog bleef in de tent waren onze tafeltje en stoelen drijf- en drijfnat en voelde in de 'watergolfjes' ondertent. We stond letterlijk op een plas - en gingen vannacht maar ergens anders slapen en ons kamp opruimen.. We wachten heel even tot het wat minder ging regenen en begon toen de 'grote schoonmaak'. 1, 2, 3, go!! Als de wiedeweerga vlogen we uit te tent en begonnen we alles op te ruimen. Ja, alles was nat maar dat kwam wel goed morgen weer een dag. Het grondzeil was een grote plas/modderpoel geworden die gingen we niet meer meenemen, we kochten wel ergens een nieuwe. Tent opgeruimd, spullen ingepakt, auto ingeladen en een natte en vieze Maaike en Aron. Even snel douchen en dan gaan met die banaan. De douches van de camping waren trouwens echt goed en mooi onderhouden. Volgens mij net verbouwd. We vonden het wel een beetje jammer dat we niet nog een nachtje gingen blijven.. We bedachten dat we wel ergens een hotelletje konden vinden waar konden slapen en dan morgen rustig naar Praag konden vertrekken om het betere weer op te zoeken. Nadat we een hotel hadden gevonden en onze shit daar hadden gedropt wilden we naar Berlijn. We besloten met de S-Bahn te gaan en dat was verder prima te doen. Het OV in grote steden is geloof ik altijd wel okey. We wilden graag naar Alexanderplatz, het Holocaustmonument en de Brandenburger poort. We wilden wel meer zien maar door die hele shit met die regen hadden we al best wel veel tijd verloren..-_-' Het was nog een heel gedoe om bij Alexanderplatz te komen want half Berlijn was in verbouwing. Zucht.. lijkt Amsterdam wel.. Na 25x overstappen en 53x fout rijden (ok, 2x en 1x) waren we waar we moesten zijn. Je kon meteen merken dat we meer in het het centrum waren het was mega druk ondanks de (lichte) regen. Ik was zo slim geweest nog even wat plu's uit de auto te plukken die kwamen goed van pas. Er is op Alexanderplatz een mega groot winkelcentrum, het is een beetje soort bijenkorf alleen dan nog groter. Liepen lekker rond beetje opdrogen beetje kijken en niks kopen en vervolgens weer naar buiten. We wilden naar het monument. Ik was er al een keer eerder geweest en wist dat het wel in de buurt moest zijn. Even kijken op de kaart en ik zag dat het een half uurtje lopen was. Goed idee, dat kan ik wel evengoed met die verrotte knie waar ik overigens niet echt last meer van had tijdens het lopen. Onderweg zagen we nog 'het huis' van de burgemeester waar iets gaande was, de Kathedraal van Berlijn, het Konzerthaus alvorens we bij het Holocaust monument aankwamen. Berlijn heeft een beetje dat twee-zijdige gevoel van culturele oude dingen en van nieuwe betonnen gebouwen. Dankjewel tweede wereld oorlog voor het platbombarderen van waarschijnlijk een heel mooie oude stad. Alhoewel het heeft ook wel wat. Eenmaal aangekomen bij het monument vind ik het toch weer indrukwekkend om te zien al die grote betonnen blokken. We liepen er wat tussen en maakten wat foto's en gingen toen verder naar de Brandenburger poort. Tien jaar geleden dronk ik daar voor het eerst starbucks en hij zat daar nog steeds. En herinnerde me nog zo veel. Mijn hemel mijn geheugen is denk ik van ijzer gemaakt.. We haalden een lekker drankje bij Starbucks en besloten wat eten te zoeken. Met je telefoon tegenwoordig is dat allemaal zo gepiept en we wilden eigenlijk wel een lekker schnitzel ofzo eten. We vonden een grappig tentje vlakbij de Brandenburger poort, beetje eetcafe-achtig met duitse gerechten. Viel zwiebln und fleisch. De ober was erg aardig en maakte leuke flauwe grappen. Aron nam een soort gehakt brood en ik nam spareribs (niet per se duits maar het formaat van de portie was dat wel). Het was lekker en we hebben lekker zitten kletsen en eten. Even opladen na al dat vele geloop. Na het eten wilden we wel terug naar het hotel. De terug reis weer een heel gedoe. S-bahn pakken, overstappen op andere lijn, overstappen over op pendelbus en weer overstappen op de S-bahn. Eenmaal bijna het hotel keek ik op mijn stappen teller. Toch 11km afgelegd vandaag. Dat zijn de betere afstanden, haha. Onze benen waren moe en na een lekkere warme douche zijn we lekker tv gaan kijken op bed. Het is ondertussen bijna half 1 en ik heb zin om zo lekker de luiken dicht te doen. Morgen weer optijd op en gaan we naar Praaaaaag. Zin in! Dan gaan we weer in ons tentje. Tenminste...dat is wel het plan! We hebben nu al een regentrauma opgelopen..:)

Nou, lieve kijkbuiskindertjes tot morgen en slaap lekker.

  • 26 Juli 2017 - 08:50

    Marlous:

    Lieve kids, hopelijk in Praag beter weer EN een tent die het nog doet!! Ik geniet weer je blog hoor Maaix

  • 26 Juli 2017 - 10:48

    Peter:

    leuk om te lezen! Balen van het slechte weer. Komt vaat goed! Ik zeg.....zuidwaarts !

  • 26 Juli 2017 - 10:51

    Augustinus:

    Het leek wel of ik in een film zat.
    Dat hele verslag van jou van dag 1 en 2.
    Gewoon zo doorgaan zou ik zeggen.

    Wat een start die vakantie.
    Deutschland im regen met als kers op de taart; Berlin.
    Mooi hoor.

    En daarna Praag.
    Ik ben benieuwd wat je van Praag vindt.
    Gute reise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Reisje naar de US and A

Actief sinds 16 Maart 2017
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 97125

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Roadtripping door Europa!

16 Maart 2017 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: